Verkoop scooter

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

Verkoop scooter

#1 , 05 jul 2017 11:33

Ik heb vorig jaar mijn scooter "klasse B" verkocht aan een dichte gebuur. Maar aangezien deze over geen rijbewijs beschikt , liet hij me weten dat ik gewoon verder kon blijven rijden met de scooter indien ik de verzekering verder betaalde op mijn naam en ook de nummerplaat op mijn naam liet staan. Dat heb ik dan ook gedaan.....

Maar nu is het zo , dat deze gebuur een 8 tal maanden geleden wel zijn rijbewijs heeft gehaald. Hij vraagt nu of ik de verzekering en de nummerplaat op zijn wil zetten.
Dat wil ik gerust doen hoor , maar kan dat wel ? Zo ja,wat moet ik dan precies doen ?

Trouwens....ik verwacht ook binnenkort een deurwaarder, kan deze de VERKOCHTE SCOOTER (contractje verkoop opgemaakt tussen partucilieren) in beslag nemen ? De scoter is wel verkocht maar ik rij verder met deze scoter onder mijn naam verzekering en mijn nummerplaat. De koper kan toch de scooter in bruileen gevne aan mij , en dat ik verder de verzekring betaal en de nummerplaat behoudet ,deze scooter is toch mijn eigendom niet meer.....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 05 jul 2017 11:57

U buur moet zelf een verzekering en nummerplaten aanvragen, zoek geen problemen en laat hem niet met u nummerplaten rijden.
Stuur zo snel mogelijk die nummerplaten binnen en zeg u verzekering op.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 05 jul 2017 12:18

Doe zoals hierboven geadviseerd. Wanneer de GDW langskomt en bij u een scooter aantreft die op uw naam geregistreerd is zal hij/zij eens goed lachen en u nog een fijne dag wensen indien u die overeenkomst bovenhaalt. Nadat dat ding opgeschreven werd, wel te verstaan. Ik zie een gebuur die dergelijke 'overeenkomsten' afsluit nog niet zo snel een dagvaarding in revindicatie lanceren, bespaar uzelf en hem dus veel miserie: platen opsturen, verzekering opzeggen en dat ding buiten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Andere”