Hallucinante uitspraak vrederechter tvv luminus

A. Peeters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hallucinante uitspraak vrederechter tvv luminus

#1 , 26 jun 2017 10:31

Ik tekende 2 jaar geleden een verkoopsovereenkomst voor een pand. De makelaar stelde voor de overdrachtspapieren voor de nutsvoorzieningen te tekenen maar pas in te dienen bij t verlijden van de akte. Niet dus...
Pas 2 jaar later (dit jaar april) ben ik eigenaar van dit pand.
Het pand was deels ruwbouw deels onbewoonbaar.
Luminus heeft van 03.06.15 tot 23.11.15 voorschotfakturen naar het pand gestuurd voor het totaalbedrag van 742€ op mijn naam...echter geen afrekening....ik was geen eigenaar, geen huurder en er niet gedomicileerd. Ik had geen weet van voorschotfakturen op mijn naam. Tot ik gedagvaard werd voor openstaande rekening voor t vredegerecht 2e kanton hasselt. Ik had recht op een prodeo en heb mijn advokaat gecontracteerd.....zij ging de aanvraag plegen en ik heb haar ontelbare keren om bevestiging hierover gevraagd...nooit in orde gebracht blijkt nu...de eerste keer werd de zaak uitgesteld...2e keer kwam de zaak voor op 17 januari dit jaar...luminus beweerde dat hun netwerkbeheerder verbruik op afstand gemeten had....wat onmogelijk was....het pand stond al 3 jaar leeg en er was geen mogelijkheid tot verbruik....en wapperen met valse metingspapieren...ik vroeg de rechter om een huisbezoek...maar hij wuifde me met het handje weg...ik moest zwijgen....op 17 januari ben ik dan dadelijk naar de netwerkbeheerder infrax gereden die mij alles zwart op wit gezet hebben met meterstand identiek aan de overnamestand....ter plaatse opgemeten...en bracht dit naar mijn advokaat...die volgens het vonnis pas op 1 februari terug op de rechtbank was geweest...te laat dus...
Blijkbaar was er dan een uitspraak op 14 februari 17 maar ik heb deze pas gekregen afgelopen donderdag met de deurwaarder door luminus aangesteld...terwijl ik.al meer dan 3 maanden mijn advokate hier om gesmeekt heb...
Mijn vraag Is nu...
Kan ik in beroep naar eerste aanleg....heb ik daar een advokaat voor nodig? Waar vind ik hiervoor een verzoekschrift? Want ik stuit in hasselt bij 1e lijn info op een muur....zelfde bij vredegerecht en eerste aanleg...
Kan ik klacht indienen bij de politie met burgerlijk partijstelling voor fraude en valsheid in geschrifte door luminus?
Moet ik de1334€ die de vrederechter in het vonnis heeft opgelegd ondertussen betalen?
Bij de netwerkbeheerder stonden ze versteld van mijn verhaal...temeer omdat ik sinds 23.11.15 als afgerekend sta door luminus (wat nooit gebeurd is) en vanaf toen bij infrax 10€ per maand meterhuur betaal...wat verrekend wordt elk jaar...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2017 12:40

I Ik had recht op een prodeo .
Hoe kan dat als je een huis aankoopt. Dan verdien je toch teveel voor een pro deo

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 26 jun 2017 12:53

Het is hij die het abonnement afsluit die moet betalen. Heeft niets te maken met de eigendomstitel.

Het is toch niet zo dat ondanks nul verbruik er geen voorschotfacturen kunnen zijn?
Het moet achteraf wel correct worden afgerekend.
Uiteraard moeten de vaste bedragen steeds worden betaald.

Indien u zeker bent dat het aangerekende bedrag (dat u hier niet meedeelt!) onmogelijk kan kloppen
is de enige uitweg in beroep te gaan. Dan dient u in afwachting van de uitspraak in beroep nog niet te betalen.
Ik veronderstel dat het grootste deel van die 1334 EUR de Rechtsplegingsvergoeding is en dat het betwiste bedrag daar slechts
een miniem deel van uitmaakt (wat dus enkel vaste kosten en intresten kunnen zijn).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2017 13:45

Vonnissen van de vrederechter in zaken waarvan het bedrag niet hoger is dan 1.860 euro worden in laatste uitleg uitgesproken. Geen hoger beroep mogelijk, enkel cassatie.

Verder is uw verhaal, wat de feitelijke gegevens betreft, onduidelijk. U spreek van voorschotfacturen van Luminus, geen afrekening, maar toch metingspapieren bij de vrederechter ??? en Infrax die op papier zet dat de meterstand identiek is als bij de overname en elders schrijft u dat er onmogelijk kon gemeten zijn.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 26 jun 2017 14:10

Het verhaal is inderdaad onduidelijk en tegenstrijdig
Indien TS zoals hij laat uitschijnen nooit een echte afrekening heeft gekregen is het
mogelijk dat het totaal bedrag dat hij terugeist voldoende hoog is om in beroep te gaan.
Maar het is allemaal flou en ik frons mijn wenkbrauwen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jun 2017 14:44

Om in beroep te kunnen gaan moet men rekening houden met de vorderingen zoals die, in de laatste conclusie, bij de vrederechter gesteld werden. Ik heb niet de indruk dat bij de vrederechter een tegenvordering gesteld werd.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 26 jun 2017 14:49

Om in beroep te kunnen gaan moet men rekening houden met de vorderingen zoals die, in de laatste conclusie, bij de vrederechter gesteld werden. Ik heb niet de indruk dat bij de vrederechter een tegenvordering gesteld werd.
Ik vrees er ook voor.....
Goedkoopste voor TS is gevolg te geven aan vonnis en zijn zaken nu beter te ordenen, denk ik toch....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”