facturering 9 jaar later

justfog
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

facturering 9 jaar later

#1 , 24 jun 2017 03:15

Beste

Vandaag via een advocaat een aangetekend schrijven ontvangen betreffende onbetaalde factuur van 2009. Deze factuur betreft een onderhoud van de wagen. De wagen staat op naam, mijn ex-partner heeft de wagen naar de garage gebracht alsook terug opgehaald en op dat moment afgesproken met de garagist dat de factuur mag opgestuurd worden. Aangezien wij toen der tijd vaak alles cash betaalden ging ik er vanuit dat mijn ex partner de factuur daar ter plaatse had betaald.
De garagist zou 3 keer een aangetekend schrijven gestuurd hebben maar een 3-tal maanden na datum van onderhoud ben ik verhuisd dus nooit een aangetekend schrijven daaromtrent kunnen ontvangen.
Ondertussen zijn we 8 jaar later en zijn er intresten van 800 euro.
Dat het onderhoud is gebeurd is een feit maar sinds de laatste aangetekende zending en vandaag heeft de garagist geen enkele verdere stap ondernomen maar er is wel een 100 euro intresten per jaar? In hoeverre kan ik dit betwisten? Kan ik met een pro-deo advocaat dit voorval in twijfel trekken? De betaling van het onderhoud wil ik betalen aangezien dit in 2009 ook is gebeurd maar gedurende 8 jaar intresten aanrekenen is toch aan het haar getrokken? Kan iemand mij informeren wat ik kan doen, wat zijn mijn rechten en plichten, kan ik een afbetalingsplan voorstellen aan de advocaat? Alvast bedankt voor enige reactie. Met vriendelijke groet en fijn weekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 24 jun 2017 10:13

Intresten verjaren na 5 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2017 10:33

Maar deze factuur is nog niet verjaart, en als de garage je een aangetekende brief stuurt en je bent verhuist is dit niet het probleem van de garage maar van u!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 24 jun 2017 12:19

Is het niet zo dat betalingen waarbij er een vermoeden van cashbetaling bestaat vervallen na 1 jaar?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 24 jun 2017 12:23

Is het niet zo dat betalingen waarbij er een vermoeden van cashbetaling bestaat vervallen na 1 jaar?
Dat is enkel voor betalen van melkboer , bakker, edgl omdat die geen facturen opstellen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jun 2017 12:25

Garage is facturering plichtig, dus geen verjaring na 12 maanden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jul 2017 21:55

heeft hij het factuur met jou handtekening erop? zo niet kan hij niet veel doen denk ik? ben niet zeker.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jul 2017 22:00

heeft hij het factuur met jou handtekening erop? zo niet kan hij niet veel doen denk ik? ben niet zeker

.
Waar moet je ooit tekenen op een factuur ????

Soms op een bestelbon, maar bij een garage moet je niks tekenen omdat elke garage een verplichte register bijhoud met elke wagen die binnen rijd onmiddellijk moet geregistreerd worden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 jul 2017 19:19

dat register dient volgens mij enkel tijdens controle, staat er een wagen niet in de boek kan dat leiden tot boetes vanwege zwartwerk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 jul 2017 21:21

dat register dient volgens mij enkel tijdens controle, staat er een wagen niet in de boek kan dat leiden tot boetes vanwege zwartwerk.

Dit is juist het bewijs dat die wagen 9 jaar geleden in deze garage is geweest voor onderhoud of herstelling !

Anders zou hij niet in deze register staat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 jul 2017 21:28

Ik zie niet dadelijk waarom de interesten na 5 jaar zouden verjaren. Art. 2277 BW lijkt me alvast niet van toepassing hier.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”