Niet reageren op een aangetekende brief

Tanjaja
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet reageren op een aangetekende brief

#1 , 23 jun 2017 17:24

Beste,

Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar een "bedrijf"/ VZW die mij een factuur presenteerde die ik niet in 1x kan betalen, in de brief stond een aanvraag voor een betalingsregeling.
Er word echter totaal niet gereageerd op de brief, wat nu?
Stuur ik nog een keer een aangetekende?, betaal ik de eerste afbetaling? of wacht ik op uiteindelijk de deurwaarder??

Alvast vriendelijk bedankt

Tanja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2017 17:26

Kan je niet eens bellen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 23 jun 2017 17:34

Heeft u een afbetalingsplan voorgesteld? Zo ja, voer dat dan (verder) uit.

Hun gebrek aan reactie kan gezien worden als een stilzwijgend akkoord.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 23 jun 2017 18:50

U draait de zaken om: indien u de schuld niet betwist en de overeenkomst die aan de basis ervan ligt geen betalingsmodaliteiten voorziet, is de schuldeiser geenszins verplicht u een afbetalingsplan toe te staan, nog minder om akkoord te gaan met hetgeen u voorstelt.

Bij gebreke aan reactie, betaal wat u kan betalen, maar weet dat dat geen bescherming biedt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”