Verlenging van factuur zonder mijn weet

driesc
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: Verlenging van factuur zonder mijn weet

#16 , 02 jun 2017 10:59

Stel: ik krijg dit opgelost door nog voor de afgelopen 2 maand te betalen. Moet ik dan ook de buitengerechterlijke kosten betalen (40 euro)? Ik las ergens online het incasso bureau een contract heeft met de schuldeiser, niet met mij, dus die kosten zijn dus voor de schuldeiser?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 jun 2017 11:17

Je valt met deze firma onder het Nederlands recht, en daar is het incasso zeer goed geregeld, zelfs Nederlandse boetes worden door incasso geïnd(CJIB) en zal je de kosten hoogst waarschijnlijk moeten betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

driesc
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 jun 2017 12:23

Maar dan nog; die Nederlandse boete werd opgemaakt omdat er een contract werd aangemaakt en opgestuurd dat ik niet betaald heb. Ik wist hier immers niets van? Kan ik ten gronde van de prijswijziging (onder de korting van vorig jaar) zeggen dat ik hier niet mee akkoord ga en zo de diensten stopzet? Ik wil gerust betalen voor de afgelopen maand en deze maand, maar niet voor een volledig jaar. Valt dit onder de wet van dam?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 jun 2017 12:42

Er staat nochtans zeer duidelijk in hun voorwaarden !!

3.7 De overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.

3.8 De overeenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd indien niet uiterlijk een (1) maand voor het einde van de overeenkomst via het klanten paneel is opgezegd.

8.7 Indien Klant nalatig blijft het verschuldigde bedrag, verhoogd met de verschuldigde rente, overeenkomstig artikel 8.6, te voldoen, is Klant aanmaningskosten van € 35,- exclusief BTW verschuldigd.

8.8 Bij uitblijvende betaling zal NIS de vordering ter incasso uit handen geven. Klant is in dat geval naast betaling van de hoofdsom, de daarover verschuldigde rente en aanmaningskosten gehouden tot de vergoeding van alle door NIS geleden schade, alsmede alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De hoogte van de buitengerechtelijke kosten bedraagt minimaal 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 238,- inclusief BTW.

8.9 Indien Klant van mening is dat een factuur onjuist is, kan Klant zijn bezwaren uiterlijk binnen twee weken na de factuurdatum aan NIS kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal NIS een onderzoek instellen. Bij niet of niet tijdige ingediende bezwaren wordt het gefactureerde dan wel geïncasseerde bedrag aangemerkt als juist en door Klant aanvaard.


De factuur datum is reeds van april !!!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 02 jun 2017 12:46

Artikel 12 Geschillen

12.1 In alle gevallen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien beslist NIS.
12.2 Alle geschillen tussen NIS en Klant worden beheerst door Nederlands recht.
12.3 Alle geschillen tussen NIS en Klant worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het Arrondissement Lelystad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#21 , 02 jun 2017 12:48

Voor zover ik het Nederlands recht kan interpreteren is dit in strijd met de wet Van Dam die stelt dat er slechts maximaal een jaarcontract mag worden aangeboden aan consumenten, met daarna de mogelijkheid tot maandelijkse opzeg.

Concreet: opzegperiode van 1 maand, pro rate te betalen tot die datum dus en die incassokosten zullen waarschijnlijk ook stand houden.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”