Laattijdige factuur

sdw12345
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Laattijdige factuur

#1 , 22 mei 2017 17:25

Ik weet niet goed waar mijn vraag thuis hoort, dus zet ik ze hier.
2 jaar geleden heeft de dierenarts vele malen moeten komen voor mijn veulen die toendertijd een verwonding had. Ik vroeg haar steeds om te betalen, maar ze zei me altijd dat ze het wel op de rekening zou zetten.
Ik heb haar enorm veel keren gevraagd (lees 'gesmeekt') naar de factuur, maar telkens had ze een uitvlucht, verbouwingen, computer ontploft, geen tijd, enz ... En ze ging ze steeds eens binnen steken ...
Ik heb het uiteindelijk opgegeven en er ook niet meer bij stil gestaan. Ondertussen verhuisd, ander huis gekocht, verbouwingen gedaan enz ...
Nu 2 jaar later krijg ik opeens de factuur in de bus. Nu was mijn vraag of dit zomaar kan? Na 2 jaar nog op de proppen komen met een factuur? Ik weet niet meer of alles wat erop staat klopt en kan het ook niet meer nakijken want ik weet het niet meer. Maar het gaat wel over een bedrag van 3000€, wat me veel lijkt. De factuur is onderverdeeld in huisbezoeken en medicatie, dus niet gedetailleerd ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2017 19:52

Dit kan perfect
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2017 19:59

Kan binnen "redelijke termijn". Wat dat is beslist in laatste instantie een feitenrechter.
Je hebt alvast recht op een gedetailleerde factuur.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2017 20:15

En moet kunnen aantonen dat prestaties effectief verricht zijn. Je kan alvast ook naar die bewijzen vragen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”