Aangetekende zending verkeerd geleverd

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

Aangetekende zending verkeerd geleverd

#1 , 17 mei 2017 14:19

Hallo,

ik had een aangetekende zending verstuurd. Deze is op het postkantoor van de bestemmeling blijven liggen (niet afgehaald) en vervolgens teruggestuurd. Omdat ik via de tracking las dat hij afgeleverd was, stak ik mijn licht op bij Bpost.
Ondanks het feit dat we een adres-sticker gebruikten voor de afzender, blijkt nu dat onze zending bij de verkeerde persoon afgeleverd is. Ik snap écht niet hoe dat is kunnen gebeuren. Afgeleverd aan de foute persoon op het foute adres - manmanman...
De post gaat nu trachten deze te recupereren het zal mij benieuwen.

Indien dit niet lukt, wat kan ik doen? Die brief is belangrijk voor een mogelijke rechtszaak.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 17 mei 2017 16:06

U kunt dan de geleden schade proberen te verhalen op B-post

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 17 mei 2017 20:49

In hun voorwaarden is de schadevergoeding forfaitair bepaald op een laag bedrag

Enkel indien je de zending voor een bepaalde waarde hebt laten verzekeren, kan je het verzekerde bedrag eventueel recuperen

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mei 2017 23:51

Als ik het goed begrijp is je aangetekende zending wel correct aangeboden bij de geadresseerde, maar nooit afgehaald.
Je kan alvast online met de tracking code de historiek reconstrueren.
Als je dan nog een schriftelijke bevestiging hebt dat Bpost de zending bij terugbezorging verloren heeft laten gaan, dan zou ik niet dadelijk problemen verwachten. Je kan aantonen dat je een brief gestuurd hebt en dat hij niet afgehaald is.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 18 mei 2017 14:48

Als ik het goed begrijp is je aangetekende zending wel correct aangeboden bij de geadresseerde, maar nooit afgehaald.
Je kan alvast online met de tracking code de historiek reconstrueren.
Als je dan nog een schriftelijke bevestiging hebt dat Bpost de zending bij terugbezorging verloren heeft laten gaan, dan zou ik niet dadelijk problemen verwachten. Je kan aantonen dat je een brief gestuurd hebt en dat hij niet afgehaald is.
Er is een andere mogelijkheid, zelf meegemaakt.

Aangetekende zending, correct geadresseerd, maar verkeerdelijk bij mij (totaal andere straat, zelfde nummer...) aangeboden. Had ik het kaartje niet bij de juiste geadresseerde afgegeven, dan zaten we in het geval dat u bedoelt.
En dit scenario heb ik ook nog enkele keren elders meegemaakt, in de zin van een kaartje in de bus van een leegstaand appartement, bestemd voor iemand in een andere straat, maar ook zelfde huisnummer.

Allicht een probleem bij het sorteren?

Wat doe je daar dan mee?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mei 2017 15:56

Het verhaal is nogal onduidelijk. In de eerste zin staat dat de zending op het postkantoor blijven liggen is en nooit afgehaald. Een beetje verder staat er dat de zending bij de verkeerde persoon afgeleverd is. Welke van de twee is het nu?

Of is het bericht dat er een aangetekende zending moest opgehaald worden, bij de verkeerde persoon afgeleverd, waardoor de zending nooit opgehaald is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sianna
Berichten: 156

#7 , 18 mei 2017 16:01

De zending is nooit opgehaald en werd teruggestuurd naar de verzender: en in die laatste stap is het foutgelopen. ipv opnieuw bij de verzender terecht te komen, is de zending op een ander adres terecht gekomen. Verzender heeft zijn ongeopende enveloppe dus niet teruggezien.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 mei 2017 16:22

De zending is nooit opgehaald en werd teruggestuurd naar de verzender: en in die laatste stap is het foutgelopen. ipv opnieuw bij de verzender terecht te komen, is de zending op een ander adres terecht gekomen. Verzender heeft zijn ongeopende enveloppe dus niet teruggezien.
Ah, OK... Nu snap ik hem... Hoe zit dit eigenlijk bij een aangetekende zending die terug naar afzender moet: dient de afzender dan te tekenen voor deze opnieuw in ontvangst te nemen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sianna
Berichten: 156

#9 , 18 mei 2017 21:17

Eerlijk gezegd: ik heb geen idee. Nog nooit voorgehad.

jefke007
Berichten: 1812

#10 , 18 mei 2017 21:40

ja indien die terug komt naar de afzender moet er opnieuw voor afgetekend worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 mei 2017 10:30

@Topic Starter: er is dus niet getekend voor ontvangst (nadat de brief teruggekeerd is)? Of heeft de persoon aan wie de brief verkeerdelijk terug gestuurd is, wel getekend?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

#12 , 22 mei 2017 14:19

De brief werd teruggestuurd naar de verkeerde persoon en die had afgetekend...

Vervolg aan het verhaal:
Hoe ze het hebben gedaan weet ik niet, maar BPost heeft de brief gerecupereerd bij de persoon bij wie ze de teruggestuurde brief afgegeven hadden (en laten tekenen hadden) en hebben hem dan uiteindelijk bij mij afgeleverd.

Ik begrijp toch alleszins niet hoe dat allemaal is kunnen gebeuren. Ben mijn vertrouwen in BPost en aangetekende zendingen nu wel helemaal kwijt...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 mei 2017 14:33

Zou inderdaad niet mogen gebeuren, maar bij deze heb je dus wel uw niet opgehaalde aangetekende zending terug (en dus bijgevolg uw bewijsstuk dat u mogelijk nodig heeft bij een rechtszaak). Dus los van de "omweg" en het beschadigde vertrouwen in B-post is in principe voor u de zaak opgelost?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

#14 , 30 mei 2017 13:28

Ja, gelukkig wel. Mag dus verwijderd worden.

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

#15 , 30 mei 2017 13:30

Ja, gelukkig wel. Mag dus verwijderd worden.

Terug naar “Andere”