kennisgeving van algemene voorwaarden bij huur wagen

cegigldh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kennisgeving van algemene voorwaarden bij huur wagen

#1 , 16 mei 2017 14:57

Ik boekte bij een reisbemiddelaar een reis naar het buitenland, incl. huurwagen ter plekke.
Bij de bespreking van de reis werd er door ons een huurwagen gevraagd met full verzekering, dus zonder franchise.
(Dit laatste staat echter niet op papier; het werd mondeling gevraagd; in het verleden hebben we nog een reis geboekt via deze reisbemiddelaar en daar staat wel op papier dat we een huurwagen wensen zonder franchise).
Van de reisbemiddelaar krijgen we een voorstel van reis, incl. voorstel van type wagen.
Tijdens de hele communicatie (mails) tussen mezelf en de reisbemiddelaar heeft de reisbemiddelaar me nooit gesproken over het feit dat er een huurwagen voorgesteld werd met een franchise (het feit dat er nooit gemeld geweest is dat er een franchise was, wordt trouwens bevestigd door de reisbemiddelaar). De reisbemiddelaar heeft me nooit de algemene en bijzondere voorwaarden bezorgd van de verzekeringspolis.
Ik ging er dus vanuit dat ik een huurwagen zonder franchise geboekt had.
Niet was minder waar : er was een franchise van 900€.
Ik heb ter plekke in het buitenland de franchise afgekocht met een kost per dag.

Ik wens nu deze extra kost (voor het afkopen van de franchise) recupereren van de reisbemiddelaar.

Waarop kan ik me hierbij baseren?
Bestaat er een algemene wetgeving die zegt dat, indien bij een verkoop van een verzekeringspolis de verkoper de algemene voorwaarden niet bezorgd aan de koper of de koper niet vermeld dat er franchises zijn of plafonds, dat de koper mag veronderstellen dat alles gedekt is, dus dat er geen franchises zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2017 15:22

Als het nergens vermeld staat op wat ga jij je baseren?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 16 mei 2017 15:29

In vervolg moet je dat op papier laten zetten, nu kun je niets terug vorderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”