verlies reistas

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

verlies reistas

#1 , 16 mei 2017 13:38

een kind heeft een week op schoolreis geweest
bij de terugreis heeft die de valies met alle spullen in de bus gezet
aan de school rijdt de bus weg met de reistas met alle spullen in

de school trekt zich niks aan
de rechtsbijstand van de familiale wil ook niks doen
de busfirma weet van niks
de waarde van alle spullen is meer dan 500€

wat kunnen ze nog doen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 16 mei 2017 15:42

Aangifte van verlies doen bij de politie maar de kans dat dit iets oplevert is superklein. 't Nadeel van dure spullen meegeven aan een kind is dat dure spullen kunnen verloren gaan ;-(

School en familiale hebben hier niets mee te maken. Er is immers geen schade aan derden veroorzaakt door uw kind.

Busfirma zegt niets gevonden te hebben. Dit kan waar zijn - bv kind verloor tas al eerder of dit kan niet waar zijn. Ook hier zal de politie ws dergelijke klacht seponeren wegens gebrek aan bewijs : hij die een klacht neerlegt moet de klacht kunnen bewijzen tenzij de politie feiten kan constateren.

Bij klacht met burgerlijke partijstelling moet de politie in aktie komen doch dit zal geseponeerd worden omdat de inspanning niet in verhouding staat tot de schade en er géén sporen / bewijzen / getuigen zijn van "diefstal".

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2017 15:45

Raar dat de busbedrijf niks gezien heeft, normaal zijn die mensen daar eerlijk in, want dit gebeurt dagelijks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2017 15:48

Wel vreemd. Ik heb vrij veel ervaring met busmaatschappijen en busreizen (niet in schoolcontext, maar jeugdwerk-context) en nooit meegemaakt dat een busfirma een reistas "achterhoudt". Wel een aantal keer dat inderdaad een tas per ongeluk mee naar "den depot" gevoerd wordt, maar na telefonisch contact, kon die tas daar altijd opgehaald worden. Wat we wel véél meer meegemaakt hebben, zijn kinderen die hun valies gewoon niet op de bus gezet hadden bij vertrek naar huis. Die valies kwam dan alsnog naar huis met een volgende bus (week of twee weken later).

M.a.w.: ben je zeker dat de tas ook effectief op de bus gezet is? Het is niet omdat een kind zegt dat hij dit gedaan heeft, dat hij het ook gedaan heeft. Misschien de plaats eens contacteren waar de bus vandaan kwam om te zien of daar een tas achtergebleven is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2017 11:43

Of meegenomen door een ander kind?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2017 10:31

Juridisch gezien denk ik niet dat de Topic Starter veel kan beginnen. Hoe gaat deze bewijzen dat de tas effectief door de busmaatschappij terug meegenomen is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”