Betalingsachterstand fitnessabbo

CVier
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Betalingsachterstand fitnessabbo

#1 , 25 apr 2017 11:59

Begin dit jaar zocht mijn vriend een nieuwe fitness omdat hij was verhuisd en heeft hij online op basic-fit gekeken.
Daar heeft hij online een verzoek ingediend om te kijken op hoeveel dit neerkwam per jaar. Er is dus nooit iets betaald of ondertekend geweest.

Hij heeft echter voor een andere fitness gekozen, maar 4 maand later krijgt hij een email als volgt:
Beste,

Niet al uw lidmaatschapsgelden zijn voldaan.
Kom naar de club of betaal binnen de 3 dagen € 217.87 o.v.v. 313006157 en uw naam op rekening BE95731015082158.

Basic-Fit
Hij is dus nog nooit binnen geweest bij basic-fit en heeft in die 4 maanden tijd ook niets ontvangen, tot op vandaag. Hij vroeg zich af of dit effectief een email was van basic-fit en we kregen dit als antwoord terug.
De mail is inderdaad correct. Op 05-01-2017 heb jij online een jaar lidmaatschap afgesloten. Dit dient echter ook betaald te worden. Het lidgeld staat namelijk nog open en jouw pas ligt klaar op de club.

Indien deze aanmelding niet van jouw afkomstig is. Dien je aangifte te doen bij de politie voor Identiteitsfraude en op vertoon van jouw aangifte zullen wij jou verder helpen.
Heb zonet tussen hun voorwaarden gekeken en vond er dit terug
2.5 Na online of telefonische inschrijving ontvangt het Lid op zijn postadres een overeenkomst die hij ondertekend terug dient te zenden. Hiermee wordt de overeenkomst definitief gemaakt. Indien de getekende overeenkomst niet binnen veertien (14) dagen in het bezit van Basic-Fit is, wordt de inschrijving als niet ontvangen beschouwd.
Moet hij dit nu effectief betalen, ook al heeft hij nooit gebruik gemaakt van de faciliteiten van basic-fit?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 apr 2017 12:13

Als je in die mail uw akkoord hebt gegeven, moet je betalen.

CVier
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2017 12:25

Wat bedoel je met akkoord? De enige email dat er verzonden is geweest van zijn kant, was die om te vragen of dit een echte email was van basic-fit, omdat hij er nog nooit was geweest.

Reclame

LeenW
Berichten: 12816

#4 , 25 apr 2017 12:45

Dus als ik het goed begrijp heeft hij per ongeluk op de site een contract afgesloten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2017 12:51

Hier zijn in het verleden al meerdere vragen gesteld geweest met deze fitness club.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CVier
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 apr 2017 12:57

Hij heeft zijn gegevens ingevuld om te kijken op hoeveel het neerkwam, maar hij heeft nooit betaald noch ooit een voet binnengezet.

Maw, iedereen kan een willekeurige naam invullen op hun formulier en die krijgt dan later de rekening voorgeschoteld? Dit vind ik gewoon niet logisch. Ook dat ze zeggen dat zijn pas klaarligt, maar er is nog nooit iets betaald geweest dus zou die deze toch nooit kunnen gebruiken.

Ook nooit een herinnering, pas nu bijna 5 maand later

LeenW
Berichten: 12816

#7 , 25 apr 2017 13:09

Tja, ervan uitgaan dat zoiets vrijblijvend is, is toch wel heel dom denk ik. Of hij er effectief geweest is, maakt niets uit.

CVier
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 apr 2017 13:36

Als ik nu daar de site ga van basic-fit en ik ga naar hun formules en ik vul gelijk welke naam in, en adres, dan krijgt deze persoon binnen 5 maand dan ook een mail dat hij nog moet betalen, terwijl hij er nooit geweest is. Dit klinkt toch helemaal niet logisch.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 25 apr 2017 13:55

U schrijft zelf dat de overeenkomst dient teruggestuurd te worden om geldig te zijn. Als hij dat dus niet heeft teruggestuurd - en welke reden dan ook is er toch geen overeenkomst?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 26 apr 2017 12:14

Om de prijzen en mogelijkheden te kennen hoef je toch niets in te vullen, alles staat duidelijk op hun website.
Je moet al op lid worden klikken om iets te kunnen invullen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#11 , 30 apr 2017 22:38

In feite is het simpel in deze:
Met de voorwaarden die ze stellen (neem er voor het zekere een kopie van, met datumnotatie van vandaag) antwoord je op die mail dat volgens punt 2.5 van hun voorwaarden het contract als onbestaande mag beschouwd worden, en u dus niet zult betalen voor een niet bestaand contract.

bramito
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#12 , 01 mei 2017 17:44

hoeveel maanden op voorhand mag een club lidgeld vragen

bramito
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 01 mei 2017 17:46

hoeveel maanden op voorhand mag een club lidgeld vragen

LeenW
Berichten: 12816

#14 , 01 mei 2017 17:48

hoeveel maanden op voorhand mag een club lidgeld vragen
Stop eens met topics in te pikken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 01 mei 2017 18:04

hoeveel maanden op voorhand mag een club lidgeld vragen
Onbeperkt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”