schade veroorzaakt door garage tijdens onderhoud

sluiske
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schade veroorzaakt door garage tijdens onderhoud

#1 , 24 apr 2017 12:45

Mijn auto (4 jaar oud) is altijd op tijd in onderhoud geweest bij een officiële garage.
Bij het olieverversen van het laatste onderhoud hebben zij de sluitdop van het oliereservoir kapot gedraaid.
Volgens hen moet er nu een deel van het karter vervangen worden; kosten rond de €300!

Als een garagist iets kapot maakt (wat hij alleen een keer 6 over de afgelopen 4 jaar heeft gemanipuleerd), moet de klant dan voor de herstellingskosten opdraaien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2017 13:05

Het lijkt me niet dat jij voor die kost moet opdraaien, tenzij dit onderdeel door slijtage kapot gegaan is (wat me straf lijkt bij een wagen van 4 jaar). Ik zou de garagist vriendelijk melden dat jij de door hem veroorzaakte schade niet zal vergoeden, en dat je bij eventuele discussie de officiële importeur van het merk in kwestie zal vragen om te bemiddelen. Kans is groot dat de garagist in dat geval bijdraait. Als de importeur enkele van dit soort "akkefietjes" verneemt van een officiële dealer, kan deze laatste zijn dealership wel eens verliezen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”