Terugbetaling bij virus mogelijk?

jensvl
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling bij virus mogelijk?

#1 , 21 apr 2017 14:39

Hallo allemaal,

Ik ben hier bij een kennis op bezoek die alleen woont. En haar telefoon rekening was plots heel hoog omdat ze zogezegd veel sms'en gestuurd had naar Nederland. Dit bleek ze zelf niet gedaan te hebben. Ik heb dan de gsm onderzocht in alle instellingen en uiteindelijk ook een virusscanner gebruikt voor Android. Deze vond dan een virus dat volgens de beschrijving in staat was om exact dat te doen. Berichten sturen naar het buitenland. Nu was mijn vraag of het mogelijk is om een deel van de factuur terug te krijgen of te laten vallen.

Bedankt alvast voor de informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 21 apr 2017 14:45

Vragen staat vrij, maar dit gaat enkel goodwill van de provider zijn. Zij hebben immers geen fout gemaakt, u had een betere antivirus moeten hebben. Als u de oorzaak bij een derde partij vindt, kunt u dit natuurlijk de schade bij hen terugvorderen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2017 14:50

Ik denk dit niet, daar dit niet de schuld is van de provider, je kan onmogelijk iemand schade vergoeding doen betalen als dit niet de schuld is van die iemand.

Een virus op de GSM is 99% de schuld van een app die je zelf heeft gedownload.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 apr 2017 18:04

Ik denk dit niet, daar dit niet de schuld is van de provider, je kan onmogelijk iemand schade vergoeding doen betalen als dit niet de schuld is van die iemand.

Een virus op de GSM is 99% de schuld van een app die je zelf heeft gedownload.
waarom moet provider die internet aanbied er niet voor zorgen dat dit virus vrij is?

als het water dat uit uw kraan komt een virus bevat is dat dan ook uw schuld?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2017 19:42

Op dit ogenblik word dit nog niet gedaan, er zijn nog dagelijks virussen op het internet, maar er is misschien hoop als u provider word.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 21 apr 2017 21:11

U kiest niet welk water er uit de kraan komt, u mag er zelf geen water in gieten ook. U kiest wel welke apps u downloadt en welke machtigingen die krijgen, en dus wat zij kunnen in uw toestel.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jensvl
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 apr 2017 14:31

Bedankt voor de info allemaal. Ik begrijp dat dit enkel goodwill van de provider is. Ik zou enkel denken dat als je plotseling een sterke verhoging is in sms verkeer naar een nieuw nummer, terwijl de klant normaal gesproken een gratis alternatief heeft, ze even contact zouden kunnen opnemen met de klant om te vragen of dat de bedoeling is en waarom het gratis alternatief niet gebruikt wordt. Zeker als daardoor het eindbedrag meer dan verdubbeld werd.

Maar goed. Ze hebben hun goodwill laten zien en 80 euro laten vallen op hun factuur. Dus dat is vriendelijk van hen.

Terug naar “Andere”