GDW onbetaalde factuur

Chicco
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

GDW onbetaalde factuur

#1 , 13 apr 2017 16:06

Persoon moet nog onbetaalde factuur vergoeden.
Persoon verhuist en ontvangt geen facturen.
Eiser schakelt deurwaarder in waardoor er kosten bijgevoegd worden.
Kan een schuldeiser een deurwaarder inschakelen zonder de schuldenaar eerst via aangetekend schrijven aan te manen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 13 apr 2017 16:12

Heeft persoon alle schuldeisers op de hoogte gebracht van de adreswijziging?

P.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2017 16:37

Persoon moet nog onbetaalde factuur vergoeden.
Persoon verhuist en ontvangt geen facturen.
Zoals hierboven gezegd: het is dan aan de persoon om de schuldeisers op de hoogte te brengen van zijn verhuis. Als de persoon kan bewijzen dat hij de schuldeisers op de hoogte gebracht heeft, mogen zij niet zomaar extra kosten aanrekenen omdat zij de facturen naar het oude / verkeerde adres gestuurd hebben, waardoor deze niet betaald werden.
Kan een schuldeiser een deurwaarder inschakelen zonder de schuldenaar eerst via aangetekend schrijven aan te manen?
Ja, dit mag hij. Er is nergens een wet die stelt dat een deurwaarder niet mag ingeschakeld worden zolang er geen AS gestuurd is. Maar ik vermoed dat het hier om een incassoburo gaat, want zonder gerechtelijke uitspraak, kan een gerechtsdeurwaarder in praktijk weinig beginnen (buiten eens vriendelijk aan de persoon gaan vragen om te betalen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 apr 2017 16:41

Een schuldeiser mag een gerechtsdeurwaarder inschakelen, zonder eerst een aangetekende ingebrekestelling te sturen.

Maar dit betekent niet dat de schuldenaar de kosten van de gerechtsdeurwaarder moet betalen ....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 apr 2017 16:47

Maar dit betekent niet dat de schuldenaar de kosten van de gerechtsdeurwaarder moet betalen ....
Ik heb een sterk vermoeden dat de algemene voorwaarden van die specifieke schuldeiser wel zullen bepalen wanneer de gerechtsdeurwaarder zal ingeschakeld worden, alsook wie de kosten daarvoor zal dragen (zijnde de schuldenaar). Maar daarvoor zal de persoon in kwestie dus eens goed de verkoopsvoorwaarden moeten uitpluizen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”