Verkoop paard: Koper trekt zich plots terug en eist voorschot terug

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

Re: Verkoop paard: Koper trekt zich plots terug en eist voorschot terug

#16 , 06 apr 2017 07:29

De uitnodiging van het vredegerecht is slechts een verzoeningspoging door de koper. Als jij zo sterk in je schoenen staat als je beweert, hoef je daar niet op in te gaan.
Case closed ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kCalypso
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 apr 2017 14:45

Het advies van onze advocaat ga ik hier niet in detail beschrijven, dat zou niet verstandig zijn volgens mij. :) Het komt erop neer dat wij juridisch gezien inderdaad gelijk hebben, en dat een geval zoals dit met particuliere verkoop zich wel in een grijze zone bevindt waarover advocaten dan lekker kunnen gaan bekvechten en dat hoe dan ook veel meer geld gaat kosten dan het bedrag waar het over gaat.

In hoeverre is het verstandig om contact op te nemen met de andere partij om te vragen wat zij voorstellen? Dit om voor iedereen het gedoe van die zitting bij het vredegerecht te vermijden. Niet dat ik onderling iets met hun overeen kom, en dat er over enkele maanden toch nog een dagvaarding of zoiets in de bus valt.

LeenW
Berichten: 12813

#18 , 11 apr 2017 14:54

Zelf een oplossing vinden en deze op papier zetten en dagtekenen, gaat altijd de beste oplossing zijn.

Reclame

kCalypso
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 apr 2017 18:05

Kan ik haar niet gewoon contacteren via sms (dit is dan meteen ook bewijs, daarom ook liever niet bellen want dat is achteraf moeilijk te bewijzen indien we iets overeen komen) en haar naar een voorstel te vragen? Dan is het voor beide partijen afgehandeld en sparen we ons het tripje naar het vredegerecht uit. Of loop ik dan het 'risico' dat ze er niet op reageert of zegt te willen wachten op de zitting bij het vredegerecht? Uiteindelijk kan ik dan nog beslissen daar niet op in te gaan.

Terug naar “Andere”