We hebben hier een discussie over facturen met PIDPA. sinds begin dit jaar.
Volgens de helpdesk medewerker zit boven
ons vrijstaand huis een flatgebouw en zijn er 22 appartementen aangesloten.
Vandaar dat de (niet gespecificeerde) driemaandelijkse tussenfactuur nogal hoog uitvalt.
(komt neer op meer dan duizend euro per jaar (voor 2 personen))
Er is een wateropname geweest daaruit zou moeten toch blijken dat ons verbruik geen >1000 euro per jaar kan zijn.
(100 m3 in twee jaar)
We hebben ze (mondeling ) gevraagd deze factuur schriftelijk te specificeren hetgeen ze raar genoeg niet bereid zijn.
Mijn vermoeden bestaat dat we betalen voor een nieuwe waterafplitsing welke voor rekening van de verkoper is.
Notarieel zo vastgesteld.
Hoe pak ik dit probleem aan?
Geld storten op een geblokeerde rekening?
Of gedeeltelijk zelf dat waterverbuik uitrekenen en gedeeltelijk betalen?
(ongeveer 4 euro per m3 denk ik)
Ombudsman?
We hebben nu al meer betaald dan dat we aan water verbruikt hebben.
Normaal hebben we nooit problemen gehad met PIDPA en zijn altijd redelijk behandeld.
Echter dit keer kommen we er met hun niet uit.
Mvgr,
Radwanski