Aankoop keuken

Spongebob
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop keuken

#1 , 29 mar 2017 18:02

Enige tijd terug hebben wij een offerte getekend en voorschot betaald voor onze keuken.

Deze hebben ze reeds komen opmeten en we hebben al een bevestiging van onze bestelling ontvangen.

Nu gaan er geruchten de ronde dat men bij de desbetreffende firma in slechte papieren zit. Wanneer ik contact met hen opneem wordt dit afgedaan als roddels.

Toch wil ik uiteraard graag m'n keuken. Mijn vraag: kan ik eisen dat ze mijn keukenmeubelen en toestellen reeds leveren ( tegen betaling uiteraard) zonder dat deze al geplaatst kan worden. Plaatsing zou ik indien firma nog bestaat uiteraard door hen laten doen volgens de tarief van de offerte.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2017 19:04

dit kan je natuurlijk vragen !

Er zijn zoveel roddels dat de mensen verspreiden, maar ik zou pas betalen in schijven als men de meubels leveren en dan pas als ze geinstaleerd worden.

Los van je vraag heb ik me al jaren afgevraagd waarom je op voorhand moet betalen, in de grootste meubel zaak van europa I**A betaal je als je erom gaat of af aan de persoon die ze brengt, wil men ze geplaatst hebben, dan betaal je aan de plaatser enkel het bedrag van plaatsing als ze geplaatst is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 mar 2017 20:36

Ik heb nog nooit in mijn leven een voorschot betaald voor eender welk werk door een aannemer of leverancier in mijn woning. Kwestie van te onderhandelen en niet de goedkoopste te kiezen.
Pas op voor extra goedkoop, want dat zijn juist die aannemers die dringend geld nodig hebben.
En ga later voor een nieuwe keuken bij dezelfde aannemer. Dat schept vertrouwen. Heb zelf al 5 keukens besteld (2 voor mezelf, 1 voor mijn schoonmoeder en 1 voor ieder van mijn kinderen. De eerste maal was er een discutie , maar voor de volgende keukens ging het bijzonder vlot. Ik vroeg zelf geen andere offertes meer aan wegens iedere maal zeer tevreden over de levering en service. Mijn keuken staat er nu 5 jaar en reeds 3 x is aannemer moeten langs komen om een kleine verzakking van de koelkastdeur , een afgebroken scharniert door mijn fout, en een haperende schuif. Heb nooit een factuur hiervoor gekregen, niettegenstaande ze aan de koelkastdeur meer dan 1 uur gewerkt hebben.

Reclame

Terug naar “Andere”