Forel uit vriezer

Ronm538
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Forel uit vriezer

#1 , 27 mar 2017 23:09

Beste lezer

Ik heb een vraag over ingevroren forel en zalm.
Wij beheren een camping en het seizoen gaat 1 april weer beginnen.
Nu hebben wij nog forel en zalm in de vriezer maar die liggen er nu al in vanaf vorig jaar juni.
Nu wil de eigenaar dat wij die gewoon gaan verkopen, wij hebben gezegd dat dat niet kan je mag het maximaal 4 maanden na in vriezen nog verkopen maar deze zijn nu 10 maanden oud.
Nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk als er iemand ziek wordt zijn wij dat of kan ik zeggen tegen de eigenaar ik verkoop ze maar jij bent verantwoordelijk (laat ik dan zwart op wit zetten)
Ik zelf wil ze weggooien maar de eigenaar niet vinden ze zonde.
De forel en zalm zijn trouwens wel al afgeschreven door de boekhouder.
Wat moet en kan ik doen.
Laatst gewijzigd door Ronm538 op 27 mar 2017 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 mar 2017 23:13

Kan de eigenaar ze niet zelf opeten?

Zelfs als je baas je een schriftelijke opdracht geeft om rotte forellen te verkopen en je voert ze uit dan riskeer je beschuldiging van medeplichtigheid.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 28 mar 2017 00:05

Beter voorzien dat zulke zaken max X maanden door de camping worden bewaard en dan gewoon worden verwijderd.
Aan een hulporganisatie gaat niet want al enige tijd bij wet verboden.
U verwittigd de eigenaar dat hij de forellen tegen datum Y moet verwijderen uit de vriezer. Dat u daarna om geen problemen met voedselinspectie te krijgen ze zelf zal verwijderen.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 28 mar 2017 08:07

forel en zalm afgeschreven? wist niet dat dat investeringsgoederen zijn? :)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 mar 2017 10:08

Zijn mogelijks ergens anders aangekocht en dus niet gevangen in de eigen visvijver. Kwestie om vissers die niet kunnen vissen, ook te laten stoefen met wat ze "gevangen" hebben, na een dagje op café te zitten :lol:
En van wat is die persoon eigenaar? Van de camping, visvijver, of van de vis? En wat doet die vis in UW diepvriezer?

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 28 mar 2017 10:22

Smijt die vis gewoon weg. Los van het juridische, zou het morele aspect u al moeten overtuigen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 mar 2017 10:25

Als deze vis uit een erkende firma komt staat er een verval datum op!

Komt deze niet uit een erkende firma of erkende vishandelaar die de toelating en vergunning heeft om voedingswaren in te vriezen , dan mag dit zelfs niet verkocht worden aan derden !!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”