motorfiets

fastmy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

motorfiets

#1 , 16 mar 2017 12:28

Bij een bevriend garagehouder van mij, staat een motorfiets, nu reeds 4 jaar opgeslagen in een container. Deze werd indertijd binnengebracht voor een nazicht. De eigenaar is nog wel zijn rekening komen betalen maar is nadien de motor nooit komen ophalen. Ik zou de motor gratis mogen mee nemen.
Ik ben daarop me gaan bevragen bij de politie over het hoe en wel inverband met de inschrijving van het voertuig en of hij niet geseind stond als zijnde gestolen. Dat bleek allemaal geen probleem te zijn. Het probleem is wel dat we de eigenaar niet meer kunnen vinden of bereiken. Daar ik een bewijs nodig heb dat ik voertuig zou gekocht hebben. Voor de politie zou het voor mij voldoende zijn als de garagist mij een factuur zou bezorgen dat ik hem van hem gekocht heb. Nu vertrouwd de garagist het niet zo, want stel je voor dat die man dan na 4 jaar plots weer boven water zou komen. In dat geval zou hij waarschijnlijk in de problemen kunnen komen en dat wil ik liever ook niet. Ongeveer een jaar geleden heeft de garagist nog een keer met de eigenaar een telefonisch kontact gehad, op dat ogenblik zou hij zich toen in het hospitaal hebben bevonden en zou hij het nadien wel komen regelen.
Dat is dan het laatste wat we van de man hebben vernomen, sindsdien is het telefoon nummer buiten werking gesteld en hebben we ook geen enkel adres. De vraag is nu hoe kan dit worden opgelost zo dat geen van de partijen word benadeeld en alles wettelijk kan worden opgelost. Mvg. Etienne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 16 mar 2017 12:43

Hier staat uitgelegd wat een handelaar in zo'n geval moet doen: http://www.comeos.be/newsletter.asp?fro ... 799&lng=nl
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”