geld te goed van ex

Loni
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geld te goed van ex

#1 , 08 mar 2017 09:37

Hoi, ongeveer een 5-6 jaar geleden had ik een vriend die super graag een bepaalde wagen wilde kopen. Door een bepaalde reden kon hij nog geen lening krijgen bij de bank en vroeg hij mij fik een lening kon nemen bij de bank. Ik had nog een lening lopen voor het huis dat ik samen met mijn ex gezet had maar aangezien mijn ex die lening betaalde omdat hij in het huis bleef wonen kon hij die lening overnemen. Hij heeft dat dan ook gedaan. Ik heb dan een lening aangegaan voor de wagen van mijn toenmalige vriend. Hij zou mij elke maand het bedrag storten dat ik moest betalen. Hij heeft dat ook steeds gedaan. We zijn dan na een hele tijd uit elkaar gegaan en hij heeft de lening nog een hele tijd gewoon blijven betalen. Tot op een bepaalde moment (de laatste 10 maanden) zei hij dat hij ze niet meer kon betalen. Het ging toch over een 400 euro per maand dus 4000 euro in totaal dat ik toen zelf moest betalen omdat hij et zogezegd niet meer kon. Voor mij en voor heel veel mensen was dat heel veel geld. Ik vraag regelmatig wanneer hij me dat eindelijk eens terug gaat betalen. Hij wil mij dit terug betalen.Hij wil elke maand 300 euro betalen een jaar lang. Maar enkel als hij er sex voor in de plaats krijgt maar dat wil ik absoluut niet. Als hij de sex niet krijgt, krijg ik het geld niet. Ik heb enkel mijn uittreksels van de bank waar steeds het bedrag op staat dat hij storte en het bedrag dat van mijn rekening ging voor de wagen en de papieren van de lening waar op staat tot wanneer ik moest betalen. En de smsjes waar in staat dat hij niet betaald als hij er geen sex voor krijgt en dergelijke. Zou ik hier mee verder kunnen gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2017 10:00

Staat er iets op papier over het feit dat hij je die lening moet terugbetalen? Indien ja, wat staat er op papier?

Indien nee, sta je in principe vrij zwak. Het enige begin van bewijs dat je hebt, is de maandelijkse betalingen tot nu toe. Dit geeft aan dat er toch een soort van overeenkomst was tussen jou en je vriend.

Als je ook nog ergens een SMS hebt van uw vriend waarin hij erkend nog een openstaande schuld van €4000 te hebben, spreekt dit ook in uw voordeel. Kan je hem zo'n SMS "ontfrutselen"? SMS hem bijvoorbeeld: "Hey, dus even voor de duidelijkheid: als ik het goed begrijp, wil je me de €4000 die je me nog verschuldigd bent voor de lening van je wagen, wel volledig terugbetalen in schijven van €300, maar enkel als ik sex met jou wil hebben?" Als hij daarop antwoord met: "Inderdaad, zo is dat", geeft hij expliciet toe nog een openstaande schuld van €4000 te hebben. Daarmee zou je naar de rechtbank kunnen trekken en die schuld opeisen. Dat hij daarbij ook nog eens vraagt om sex te hebben, zal bij de rechter zeker de wenkbrouwen doen fronsen, wat je nog meer kansen geeft.

Dus kortom: had dit op papier gestaan, had je dit geld bijna 100% zeker teruggezien. Nu zal alles afhangen van "bewijzen" die je kan verzamelen en hoe de rechter deze bewijzen zal bekijken. Maar kansloos ben je zeker niet in mijn ogen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 19 apr 2017 20:49

Kan ook als afpersing beschouwd worden.

Reclame

Terug naar “Andere”