In het kort:
Ik ben onlangs verhuisd. In januari heb ik deze aangegeven bij mij internetprovider. Ben op 2 februari ingetrokken in het nieuwe (huur)pand. Op 6 februari komt de technieker van deze internetprovider mijn verbinding in orde brengen. Hij informeert me dat de Belgacom verbinding naar mijn appartement verbroken is en er zware werken moeten gebeuren (opbreken van grond, nieuwe kabel trekken). Ik reageer dat dit voor mij geen optie is; Ik ben slechts een huurder en kan geen zes weken wachten vanwege mijn beroep als programmeur.
Dus ik schakel over naar een provider op het netwerk van Telenet. Gisteren ontvang ik een factuur van mijn oorspronkelijke provider. Bel hun klantendienst om de situatie uit te leggen. Vandaag krijg ik onderstaand bericht:
Wij hebben je aanvraag voor de opzegging van je Scarlet-abonnement behandeld.
Je abonnement wordt stopgezet op 06/02/2017. Je ontvangt per post nog een bevestiging van deze opzegging. Opgelet! De datum in de brief is foutief en mag je negeren. Alle andere informatie in deze brief is wel van belang. Was je scarlet One-, scarlet Internet & TV- of scarlet Trio-klant, lees dan zeker ook de instructies over het terugsturen van de gehuurde Proximus TV-decoder(s).
Onder voorbehoud van ontvangst van de betaling via domiciliëring van de laatste factuur zullen we een terugbetaling van 15.17 euro (BTW incl.) doen voor de periode van 06/02/2017 tot 19/02/2017.
- Heb je je bankrekeningnummer reeds doorgegeven bij je opzeggingsaanvraag?
Je hoeft verder niets meer te doen. Hou wel rekening met een termijn van 8 tot 10 weken voor de verwerking en uitvoering van je terugbetaling.
Ze willen dat ik mijn rekening van 35 euro betaal voor de maand februari, en dan binnen enkele maanden zouden ze 15 euro terugstorten, alhoewel ik maar voor zes dagen aangerekend zou worden?
Dien ik dit factuur wettelijk te betalen? Volgens mij is vanwege de verhuis en overmacht (ik kán als huurder überhaubt geen werken laten uitvoeren), de dienst nooit in gebruik genomen.