(Fraude?) loodgieter ontstopping toilet

vdberghthomas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

(Fraude?) loodgieter ontstopping toilet

#1 , 16 feb 2017 17:40

Dus...

Ons toilet zat verstopt en we zochten dus naar de snelste oplossing en ook de snelste dienst, een (louch?) loodgieterbedrijfding die zeiden dat ze binnen het half uur zouden kunnen komen (gebeld om 09:00 's morgens). Rond 14:00 stonden ze hier na vele telefoontjes waar ze bij zeiden dat ze vertraging hadden opgelopen, toen ze hier aankwamen vertelde ze me in gebrekking Nederlands en gebrekkig Frans dat ze van Brussel kwamen.
Allemaal goed en wel, heel vriendelijk. Toen we aan hen vroegen hoeveel het zou kosten om ons toilet terug in orde te krijgen werd er ons herhaaldelijk verteld dat het een totaal van €120 zou kosten. Geen probleem dachten we en na dat alles weer werkte kregen we een (franstalig) factuur-uitziend papiertje waarop stond dat de werken werden uitgevoerd etc.. Dus, handtekening erop hé?
Maar toen -.. Ze noteerden (na mijn handtekening gezet te hebben) een getal op het papiertje dat ik net had gehandtekend; 500 euro
Na lange discussie blijkt dat er van de 120 euro geen sprake was en dat het 500 euro was, ik gaf hen 120 euro en ik kreeg een papiertje in gebrekkig en onleesbaar handschrift waar iets op stond dat ze 120 euro hebben ontvangen (dit heb ik nog). Wij bellen dus doodnormaal de politie en toen waren ze zo snel als ze konden weg (met het papiertje dat ik heb gehandtekent). Politie vertelde ons dat we alles goed moesten bijhouden en wachten om te kijken of we een rekening kregen etc.
Kunnen ze ons echt 500 euro aanrekenen?
Dan kunnen ze toch evengoed 50 euro vragen, ik handteken het, en dan een nulletje erachter plakken?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 feb 2017 17:49

Staat er een ondernemingsnummer - BTW nr en adres op dat papiertje? Dan spreek ik nog niet van algemene voorwaarden.
Om te beginnen...
Hopelijk heeft politie van de feiten een melding gemaakt - vraag ook het meldingsnummer op bij politie en voeg dat bij uw dossier.

vdberghthomas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2017 17:52

Staat er een ondernemingsnummer - BTW nr en adres op dat papiertje? Dan spreek ik nog niet van algemene voorwaarden.
Om te beginnen...
Hopelijk heeft politie van de feiten een melding gemaakt - vraag ook het meldingsnummer op bij politie en voeg dat bij uw dossier.
Het document dat IK gehandtekent heb en waar dus de prijs van 500 euro op staat hebben zij mee en heb ik geen kopie van.
Het papiertje waar in gebrekkig frans opstaat dat ze 120 euro hebben ontvangen staat slechts een handtekening op van 1 van de loodgieters die bij mij thuis aanwezig waren.

Reclame

Terug naar “Andere”