Hallo,
Begin december bevestigde ik een offerte voor de vervanging van enkele ramen in een appartement en betaalde een voorschot van ongeveer 750 euro. De offerte vermeldde een geschatte levertijd van ongeveer 4-6 weken. Begin januari informeerde ik naar de status ervan en kreeg ik een mailtje terug dat de werken tijdelijk waren stopgezet wegens ziekte maar kortelings terug hervat zouden worden. De daaropvolgende dagen en weken heb ik herhaaldelijk zowel telefonisch als via mail en nu recentelijk tevens per aangetekend schrijven proberen contact te maken om de actuele toestand te weten te komen. Nooit wordt er echter geantwoord of opgenomen. Ondertussen kwamen we te weten dat de zaakvoerder vorig jaar een eenmanszaak in faling heeft laten gaan en onder dezelfde naam een nieuwe bvba heeft opgericht. De afhandeling van dit faillissement is in handen van de curator en die wist ons te zeggen dat er oplichting in het spel is en dat er weinig kans is dat we ons betaalde voorschot nog ooit zullen terugzien. Ik heb 2 weken geleden een aangetekend schrijven gestuurd met de eis tot ontbinding van het contract ter zijner laste. Dit schrijven is echter tot op heden niet opgehaald bij de post. Ik vraag me nu af wat de beste volgende stap is om ons reeds betaalde voorschot terug te krijgen ?
mvg,
Johan.