ontbinden contract en terugvordering voorschot

jvandeven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ontbinden contract en terugvordering voorschot

#1 , 14 feb 2017 08:35

Hallo,

Begin december bevestigde ik een offerte voor de vervanging van enkele ramen in een appartement en betaalde een voorschot van ongeveer 750 euro. De offerte vermeldde een geschatte levertijd van ongeveer 4-6 weken. Begin januari informeerde ik naar de status ervan en kreeg ik een mailtje terug dat de werken tijdelijk waren stopgezet wegens ziekte maar kortelings terug hervat zouden worden. De daaropvolgende dagen en weken heb ik herhaaldelijk zowel telefonisch als via mail en nu recentelijk tevens per aangetekend schrijven proberen contact te maken om de actuele toestand te weten te komen. Nooit wordt er echter geantwoord of opgenomen. Ondertussen kwamen we te weten dat de zaakvoerder vorig jaar een eenmanszaak in faling heeft laten gaan en onder dezelfde naam een nieuwe bvba heeft opgericht. De afhandeling van dit faillissement is in handen van de curator en die wist ons te zeggen dat er oplichting in het spel is en dat er weinig kans is dat we ons betaalde voorschot nog ooit zullen terugzien. Ik heb 2 weken geleden een aangetekend schrijven gestuurd met de eis tot ontbinding van het contract ter zijner laste. Dit schrijven is echter tot op heden niet opgehaald bij de post. Ik vraag me nu af wat de beste volgende stap is om ons reeds betaalde voorschot terug te krijgen ?
mvg,
Johan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 feb 2017 08:40

Die aangetekende zending zal nooit aankomen daar al de post van een gefailleerde door gezonden word naar de curator, en aangetekende zendingen worden meestal daar niet afgehaald.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2017 09:31

Aangifte van schuldvordering doen in het faillissement om te beginnen.

Reclame

jvandeven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2017 23:03

De offerte die ik heb aangegaan is niet bij de de firma in faling maar bij zijn nieuwe bvba. Deze is (voorlopig althans) nog niet in faling....

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 14 feb 2017 23:21

Dan kun je hem nog dagvaarden. Kans bestaat natuurlijk dat hij ook de bvba failliet gaat laten gaan..

Terug naar “Andere”