Geleenu geld

Pitoeke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geleenu geld

#1 , 23 jan 2017 19:36

Hoi,
8 jaar geleden heeft men ex schoonvader ons geld geleend. We hebben een onderling papier getekend waarbij op staat dat dit bedrag moet worden terug betaald bij een echtscheiding of dergelijke problemen een bedrag van 25000 euro (Er zijn geen datums of tyd op vermeld). Nu is men man helaas overleden waarmee ik samen dit bedrag van heb geleend. Dit kan ik helemaal niet betalen ik heb 2 kinderen en men man had me een schuld van 22000 euro nagelaten die bij geluk nu is terug betaald en plots staat de nieuwe som te wachten. Wat kan ik doen moet ik men hele leven nu gaan werken voor hem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jan 2017 19:54

Wat staat er allemaal op dat onderling papier (exact)?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2017 15:13

Hoi,
8 jaar geleden heeft men ex schoonvader ons geld geleend. We hebben een onderling papier getekend waarbij op staat dat dit bedrag moet worden terug betaald bij een echtscheiding of dergelijke problemen een bedrag van 25000 euro (Er zijn geen datums of tyd op vermeld). Nu is men man helaas overleden waarmee ik samen dit bedrag van heb geleend. Dit kan ik helemaal niet betalen ik heb 2 kinderen en men man had me een schuld van 22000 euro nagelaten die bij geluk nu is terug betaald en plots staat de nieuwe som te wachten. Wat kan ik doen moet ik men hele leven nu gaan werken voor hem?
Oud topic. Geen idee of de topic starter nog meeleest, maar toch my two cents:

Echtscheiding is iets helemaal anders dan overlijden... Als het papier enkel vermeld dat dit bedrag enkel moet worden terugbetaalt als juliie scheiden of uit elkaar gaan, dan betekent dit dat er geen terugbetaling is indien één van beide partners sterft... Letterlijke inhoud van het bewuste document is dus idd héél belangrijk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”