schulden op 1 adres

ikke102
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schulden op 1 adres

#1 , 21 jan 2017 04:14

Hey ik vroeg mij af als iemand die op mijn adres woont schulden heeft .kan het toch niet zijn dat ik er voor moet opdraaien of toch ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Berichten: 1206

#2 , 21 jan 2017 08:37

Als een GDW afkomt om dingen aan te slagen gaat die in 1ste instantie geen onderscheid maken tussen jou en zijn/haar spullen. Op die manier riskeer je er wel voor op te draaien, enkel dingen waar er van begin af aan vast staat dat die niet van je hem/haar zijn (zoals bijv. een auto die op jouw naam staat ingeschreven) gaat hij niet aankomen. Ook aan je inkomen kan hij niet aan.

Als de GDW dingen op schrijft die van jou zijn dien jij naar de beslagrechter te gaan en bezwaar aan te tekenen, en dan aantonen dat die van jou zijn. Niet altijd vanzelfsprekend, en de rechter gaat jou daarom niet volgen...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jan 2017 09:16

, en dan aantonen dat die van jou zijn. ...
Zeggen zal niet voldoende zijn. Je moet het kunnen bewijzen met facturen op uw naam.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 21 jan 2017 09:31

Om te vermijden dat je inboedel wordt opgeschreven door een deurwaarder (officieel zegt men dat hij “beslag” legt) kan je een aantal maatregelen nemen.
Je kan een inventaris laten opstellen door een deurwaarder van al jouw goederen.
Let wel, dit moet gebeuren voordat de persoon in financiële moeilijkheden bij je intrekt en er zijn officieel adres zet !!
Deze inventaris kan je best laten registreren op een registratiekantoor, je kan ook vragen dat de deurwaarder dit tegen betaling voor jou doet.
Door deze registratie krijgt de inventaris officieel een stempel met de dag dat je hem gaat aanbieden, zodat er later geen discussie meer is over de datum wanneer de inventaris werd opgesteld. Dit is de meest veilige tactiek.

http://www.svkonderdak.be/pdf/samenwonen.pdf
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

FreelancerIT
Berichten: 1206

#5 , 21 jan 2017 09:59

, en dan aantonen dat die van jou zijn. ...
Zeggen zal niet voldoende zijn. Je moet het kunnen bewijzen met facturen op uw naam.
Dat is wat ik bedoelde...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 21 jan 2017 12:25

Een inventaris geldt enkel als bewijs tussen de betrokken partijen en niet tegenover derden!
Anders zou men wanneer men de schulden op zich ziet afkomen alles snel op de andere bewoner(s)
kunnen zetten door een tweezijdige verklaring.

Het enige bewijs tegenover derden is een factuur op naam EN bewijs dat degene op wiens naam de factuur staat ook effectief zelf heeft betaald!
Voor een sluitend bewijs tov derden moet aan deze twee voorwaarden zijn voldaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”