Beste,
ik heb het volgend probleem. Mijn moeder ging verhuizen en sloot een contract af bij Proximus.
Snelle service want Proximus man kon al snel komen voor de aansluiting. Toen hij langskwam, moest hij vaststellen dat er geen kabel van Proximus lag, deze was paar jaar geleden verwijderd. Geen probleem, toestemming aan gemeente afwachten en dan kon het in orde worden gebracht.
Twee weken later was dat in orde en kwam hij weer langs.
"We moeten gaten in de muur boren en we moeten een schriftelijke toestemming hebben van de verhuurder"
Deze was ondertussen op vakantie en gaf bij terugkomst haar toestemming niet. (lang verhaal kort maken, er is daar een enorm vocht en schimmel probleem dat ze niet wil laten oplossen, wij dus ook niet blij... Discussie hierover dus zij zegt: dan ook geen gaten in de muur")
Ondertussen zijn we al weken verder, uiteindelijk zeggen we verdere plaatsing af want er mogen geen gaten in de muur.
Weken later, factuur in de bus voor annulering: 59 euro. Mijn moeder belt verschillende keren met hele uitleg naar klantendienst maar krijgt te horen dat ze die factuur niet vinden en er geen factuur openstaat.
Eind goed, al goed.
Nee dus, eerste aanmaning later in de bus. Nogmaals bellen, nee er is geen factuur.
We betalen niets. Vorige week, zonder verdere verwittiging, brief met ingebrekestelling 129 euro.
Vinden we wel straf en eigenlijk agressief. Slechts na één aanmaning en boodschap dat er gene factuur meer open stond.
Wat nu? Betalen? Maar dan is het toch een schuldbekentenis en kunnen we het niet meer betwisten? Klacht indienen? Zoja, hebben jullie extra tips?
Dreigen met feit dat mijn moeder nooit een contract fysiek heeft getekend? (ik heb dat voor haar geregeld en man zei dat hij iets deed dat eigenlijk niet mocht, ik had ook geen identiteitskaart van mijn moeder mee..) Klacht bij ombudsman?
Graag jullie reactie en alvast bedankt!!!