#5 , 16 jan 2017 17:14
De Zaal vraagt een vergoeding van 250€ en verplicht kuisen en elektro en Gas totaal gemiddeld zaal 450€ per activiteit en 70% op de verkoop van de drank met gevolg is dat alle verenigingen kapot gaan of verdwijnen omdat ze voor kleine activiteiten niet meer uit hun onkosten komen, en bij grootte activiteiten verdienen zij veel maar de organisatie neemt de risico als er geen volk afkomt bv bij slecht weer.
Om u een voorbeeld te geven een Duvel of Tongerlo kostprijs brouwer particulier is 1,05 +70% = 1,78+21% BTW= 2,15 welke je moet betalen aan hun zij hebben ook nog aankoop korting daar er geen contract is met de brouwer en nemen dus af waar zij willen je kan een trappist of duvel verkopen voor 2,70 inkomst 0,55€
een fles Cola kost er 2€15 + 21% BTW =2,60 slechts 4,5 cola per fles aan 1€50 per cola = 1,50x4,5 = 6,75 - aankoop 2€60=4,15 per fles wat houd men dan nog over en bij grootte evenementen slaan zij hun slag dubbel huur en de commissie drank
Mijn inziens is dat ze huur vragen voor de zaal is logische 250€ en opkuis en verbruik electro en gas en water komt gemiddeld op 450€ wat mijn inziens al genoeg als ze daar dan nog de drank bij doen is het een schande maar als vereniging kan men zomaar niet naar een andere gemeente gaan en dat weten ze daar parociele verenigingen vast hangen aan hun deelgemeente mijn inziens is dit koppelverkoop en mag dit niet van de wet