Help!!! Wat te doen????

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Help!!! Wat te doen????

#1 , 03 jan 2017 22:56

Hallo iedereen...ik heb een zeer vervelende en pijnlijke vraag: mijn partner en ik zijn al 3,5 jaar samen en wonen 2 jaar samen.
Nu...haar hond is toen mee verhuisd naar hier en heeft nu een grote tuin/er wordt gewandeld door een kameraad van mij,met hem 2x/week.Ikzelf kan dit jammer genoeg niet wegens een chronische ziekte en lig veel te bed.
De hond is nu 6 jaar..Hij voelt zich hier gelukkig en heeft een afgebakend terrein voor hem en is ook veel binnen bij mij.
Vroeger moest hij bij haar thuis steeds of grote deel van de tijd in een veel te kleine bench zitten en je ziet dat wat aan z'n rug.Hij gaat wat gebogen.Heeft de eerste 4 jaar van z'n leven meer in een bench doorgebracht dan erbuiten.Hier is hij sociaal geworden.Hij is zo gelukkig!! Nu ook...zij zorgt amper voor hem.Ze zegt wel steeds:"het is mijn hond" maar ik moet er achter zitten om hem eten te geven/om hem aandacht te geven en ze roept heel veel op hem.De meeste tijd is hij bij mij en bij mij luistert hij heel goed.Ze vindt het zelfs teveel om hem buiten te laten als hij een plasje moet doen.(border collie)
Als zij schreeuwt..kruipt hij ineen van de schrik.;-(
Hij slaapt ook bij ons en komt steeds bij mij liggen en volgt overal mij.Dan is zij lastig maar die hond voelt dat dat zij amper met hem bezig is.Haar pc is veel belangrijker.De kauwkluiven koop ik voor hem want anders krijgt hij er geen.
Nu...onze relatie loopt zeer moeilijk en ik vrees dat die ook niet lang meer gaat duren maar ik wil niet dat de hond terug moet naar daar waar hij was.Ze bekijkt hem amper en schreeuwt op hem als hij aandacht komt vragen of buiten wil.
Nu is m'n vraag:hoe kan ik de hond hier houden?is daar een mogelijkheid?Weet iemand van jullie daar meer over? Ik wil niet dat hij terug moet van waar hij vandaan komt.Hij heeft hier zoveel opgebouwd en hij kijkt amper op naar haar en zij ook amper naar hem.Hij kijkt echt op naar mij en een kameraad van mij.Wij zijn kalm tegen hem en geven hem de nodige aandacht.Zij gaat nooit wandelen met hem.De hond is bij haar thuis,6 jaar geleden geboren.
Kan ik iets doen om de hond niet terug naar die bench te sturen en hier zijn vrijheid te behouden? Kan iemand mij hier aub.mee helpen?Ik ben op alle gebied radeloos.
Ze zorgt echt niet voor hem,zelfs hier niet.Ja...enkel als zij er zin in heeft maar een dier is geen pop dat je uit de kats neemt om mee te spelen als je zin hebt en dan weer weg steekt.Kunnen jullie me aub.helpen wat ik al dan niet kan doen? Zij denkt enkel aan zichzelf en niet aan het welzijn van de hond.Sorry dat ik jullie hier lastig mee val.Alvast bedankt voor het meedenken.groetjes,Oliver 2010

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 03 jan 2017 23:06

Alvast is hond geregistreerd - wie is de dierenarts?
Op wie zijn naam staat zijn boekje?

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2017 10:52

Alvast is hond geregistreerd - wie is de dierenarts?
Op wie zijn naam staat zijn boekje?
.

De dierenarts is de mijne waar ik ga met mijn hondje al heel veel jaren maar hare naam staat natuurlijk in het boekje van haar hond.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 04 jan 2017 11:01

Kort door de bocht antwoord: een hond is een bezit, een goed. Naar wie de hond op- of omkijkt, waar hij zich het best voelt, waar hij het meest "vrijheid" heeft, speelt allemaal geen rol.

Puur wettelijk gezien is dan ook het enige wat van belang is: wie is eigenaar, en in hoeverre kan dit bewezen worden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Ellipse
Berichten: 30

#5 , 04 jan 2017 11:07

Ik begrijp uit je tekst wel niet goed of jullie nu samenwonen of niet. In het begin van de tekst staat dat jullie twee jaar samenwonen, even later gaat het over 'bij haar thuis'. Gaat het dan over een ex-partner of hebben jullie nu beslist uit elkaar te gaan?

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 04 jan 2017 11:15

Kort door de bocht antwoord: een hond is een bezit, een goed. Naar wie de hond op- of omkijkt, waar hij zich het best voelt, waar hij het meest "vrijheid" heeft, speelt allemaal geen rol.

Puur wettelijk gezien is dan ook het enige wat van belang is: wie is eigenaar, en in hoeverre kan dit bewezen worden.
Maw, wie heeft de hond betaald en aan wie is de factuur gericht?

tira00
Berichten: 929

#7 , 04 jan 2017 19:31

Als de chip op haar naam staat kan je niks doen.
Maar kan je niet eens gaan praten met dierenbescherming (of een asiel) ?
Misschien is ze hem beu maar gunt ze hem jou niet (je kan dan nog een afspraak maken met het asiel dat jij hem achterna kan adopteren).

Zij kunnen je waarschijnlijk raad geven want deze hond wordt duidelijk mishandeld.
Vertel hun alles wat de hond heeft moeten meemaken bij haar.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jan 2017 18:29

Kort door de bocht antwoord: een hond is een bezit, een goed. Naar wie de hond op- of omkijkt, waar hij zich het best voelt, waar hij het meest "vrijheid" heeft, speelt allemaal geen rol.

Puur wettelijk gezien is dan ook het enige wat van belang is: wie is eigenaar, en in hoeverre kan dit bewezen worden.
Maw, wie heeft de hond betaald en aan wie is de factuur gericht?
De hond is bij haar ouderlijke thuis geboren en dus is er geen betaling geweest.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 jan 2017 18:30

Als de chip op haar naam staat kan je niks doen.
Maar kan je niet eens gaan praten met dierenbescherming (of een asiel) ?
Misschien is ze hem beu maar gunt ze hem jou niet (je kan dan nog een afspraak maken met het asiel dat jij hem achterna kan adopteren).

Zij kunnen je waarschijnlijk raad geven want deze hond wordt duidelijk mishandeld.
Vertel hun alles wat de hond heeft moeten meemaken bij haar.
Dank u wel voor uw advies.groetjes.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 jan 2017 18:33

Ik begrijp uit je tekst wel niet goed of jullie nu samenwonen of niet. In het begin van de tekst staat dat jullie twee jaar samenwonen, even later gaat het over 'bij haar thuis'. Gaat het dan over een ex-partner of hebben jullie nu beslist uit elkaar te gaan?

Hallo,

wij wonen samen bij mij thuis (mijn ouderlijk huis).
Wat ik bedoel "bij haar thuis" is haar ouderlijke woning. Sorry voor de verstrooiing.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 jan 2017 18:37

Ik begrijp uit je tekst wel niet goed of jullie nu samenwonen of niet. In het begin van de tekst staat dat jullie twee jaar samenwonen, even later gaat het over 'bij haar thuis'. Gaat het dan over een ex-partner of hebben jullie nu beslist uit elkaar te gaan?

Hallo,

wij wonen samen bij mij thuis (mijn ouderlijk huis).
Wat ik bedoel "bij haar thuis" is haar ouderlijke woning. Sorry voor de verstrooiing.
De hond is daar geboren en zij heeft altijd daar gewoond.Daarmee spreek ik van "bij haar thuis."Ik had beter geschreven:bij haar ouderlijke thuis.Nogmaals m'n excuses.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 jan 2017 18:44

Als de chip op haar naam staat kan je niks doen.
Maar kan je niet eens gaan praten met dierenbescherming (of een asiel) ?
Misschien is ze hem beu maar gunt ze hem jou niet (je kan dan nog een afspraak maken met het asiel dat jij hem achterna kan adopteren).

Zij kunnen je waarschijnlijk raad geven want deze hond wordt duidelijk mishandeld.
Vertel hun alles wat de hond heeft moeten meemaken bij haar.
Dank u wel voor uw advies.groetjes.
Ze is heel egoïstisch ingesteld en ze zegt dat zelf en is daar fier over.Ook al zorgt ze niet echt voor haar hond.De hond is enkel goed voor haar wanneer het haar uitkomt.Voor de rest is hij voor haar een last.Alleen zal ze het nooit iemand gunnen,om de hond hier te laten of bij iemand anders,ook al weet ze dat haar hond daar gelukkiger is en ziet ze dat ook.
We hebben dat ooit eens ter sprake gebracht en ze zei:als het stopt tussen ons,gaat hij mee met mij.Als ik dan zei:je ziet toch dat hij hier zich veel beter voelt dan bij je ouderlijke thuis,waar zij en de hond daarvoor woonden,voor we gingen samenwonen,dan krijg ik als antwoord:dat doet er niet toe,het is mijn hond.Ik zei dan:je wil toch het beste voor je hond en dat hij gelukkig is:dan kreeg ik als antwoord:Dat is dan pech voor hem en heb jij dan voor gezorgd dat dat niet meer zo is voor hem. Dan breekt m'n hart en dat weet ze goed genoeg.;-(

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#13 , 05 jan 2017 18:57

Kort door de bocht antwoord: een hond is een bezit, een goed. Naar wie de hond op- of omkijkt, waar hij zich het best voelt, waar hij het meest "vrijheid" heeft, speelt allemaal geen rol.

Puur wettelijk gezien is dan ook het enige wat van belang is: wie is eigenaar, en in hoeverre kan dit bewezen worden.
Maw, wie heeft de hond betaald en aan wie is de factuur gericht?
De hond is bij haar ouderlijke thuis geboren en dus is er geen betaling geweest.
Ik vind het wel erg dat een hond een bezit is en een goed (dat dat zo bekeken wordt).
De honden kunnen niet praten en voor zichzelf opkomen.Ze kunnen enkel door non-verbale communicatie zich uit drukken en daar zie je toch alles aan? Dat is net zoals met kinderen.Dat is toch ook geen bezit? Je moet toch doen wat het beste is voor je kinderen/hond?
Iemand die niet het beste wenst voor z'n hond of kinderen (want op dat vlak staan ze "gelijk".Er wordt altijd over hun hoofd beslist en niet steeds in het welzijn van hun),die is het toch niet waard om een dier te hebben?Ofwel?
Ben ik daar nu zo verkeerd in?
Zelfs haar familie zegt dat ze blij zijn dat de hond ook hier is en het hier veel beter heeft dan hij het vroeger had.Hij volgt overal mij ipv.haar,tenzij ze eten vast heeft.Ze is zelfs kwaad op de hond als hij niet bij haar wil gaan liggen en bij mij blijft liggen.Dan zegt ze:ambetante hond en is ze kwaad op hem.
Ik zeg soms tegen de hond:ga maar,ga maar bij haar maar als hij blijft liggen bij mij,wat moet ik dan doen?Soms zeg ik uit medelijden met haar dan:neem een snoepje en hij zal wel komen dan en dan gaat hij idd.maar daarna komt hij teug naar mij als hij de kans krijgt.

Oliver2010
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 jan 2017 19:02

Als de chip op haar naam staat kan je niks doen.
Maar kan je niet eens gaan praten met dierenbescherming (of een asiel) ?
Misschien is ze hem beu maar gunt ze hem jou niet (je kan dan nog een afspraak maken met het asiel dat jij hem achterna kan adopteren).

Zij kunnen je waarschijnlijk raad geven want deze hond wordt duidelijk mishandeld.
Vertel hun alles wat de hond heeft moeten meemaken bij haar.
Dank u wel voor uw advies.groetjes.
De chip is veranderd als ze hier zijn komen wonen.De hond staat wel op haar naam maar op het adres van waar we nu samenwonen.(Dit is in mijn ouderlijk huis)
Maakt dat een verschil?

tira00
Berichten: 929

#15 , 05 jan 2017 21:21

ik vrees van niet....

Terug naar “Andere”