Klant (consument) weigert betaling factuur

sammetjuuh
Topic Starter
Berichten: 2

Klant (consument) weigert betaling factuur

#1 , 31 dec 2016 14:24

Hallo
Klant (consument) weigert betaling factuur, hij ging het overschrijven na afhaling goederen.
We hebben een afhaalbon van de goederen die afgetekend is door klant.

Ik zou hem graag laten dagvaarden. We hebben al meermaals een schrijven gestuurd zonder reactie.

Wat moet ik juist doen om hem te kunnen dagvaarden?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2016 15:02

Als dit een bedrag is minder dan 2500€ kan je hem dagvaarden voor de vrederechter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 31 dec 2016 21:59

We hebben al meermaals een schrijven gestuurd zonder reactie.
Aangetekend?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2016 22:11

Of een incasso zoeken no cure no pay.
Als de klant kredietwaardig is, doen ze - als je een goede kiest - ook een gerechtelijke procedure tegen de rechtsplegingsvergoeding en interesten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”