Auto verkocht zonder contract

AerunLem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Auto verkocht zonder contract

#1 , 16 dec 2016 18:32

Beste,

Ik had een oude auto met zeer veel kilometers. Door de defecten aan de auto en de hoge kostprijs van de herstellingen heb ik de auto dus laten maken. De auto heeft een tijdje op het internet gestaan voor verkoop van onderdelen/export. Uiteindelijk heeft een duitser de auto overgenomen en kreeg ik er wat geld voor. Ik heb er toen niet veel bij stilgestaan maar ik heb de documenten bij de auto laten zitten. Tot mijn eigen schande heb ik geen bewijs van verkoop gevraagd. Nu stel ik mij de vraag wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. De stukken aan de auto waren groot (defect aan airco, motor, remmen volledig versleten) dus ik dacht dat de auto werd gekocht voor stukken/schroot.

Met vriendelijke groeten,
A.L.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 dec 2016 20:54

U hebt de nummerplaat toch teruggestuurd en de verzekering opgezegd?
U hebt vermoedelijk toch enige correspondentie ook al is het per mail of sms of sociale media hoop ik.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 16 dec 2016 22:02

Papieren moest je meegeven. Die horen bij de auto. Nummerplaat en verzekeringspapieren heb je toch gehouden? Je had idd best een verkoopsovereenkomst "verkoop voor opmaak of onderdelen" opgesteld maar daar is het nu te laat voor. k Zou mij niet te veel zorgen maken als de nummerplaat opgezegd is of aan je nieuwe wagen hangt.

Reclame

AerunLem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2016 06:56

Beste,

De nummerplaat is opgezegd evenals de verzekering. Ik had nog een oude nummerplaat en geen europese maar dat niet veel uitmaken denk ik. Alles correspondentie is telefonisch gebeurd. Ik heb mij wat laten vangen door het feit dat om sommige forums vermeld staat dat een mondelinge verkoopovereenkomst ook geldig.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 dec 2016 09:08

Beste,

De nummerplaat is opgezegd evenals de verzekering. Ik had nog een oude nummerplaat en geen europese maar dat niet veel uitmaken denk ik. Alles correspondentie is telefonisch gebeurd. Ik heb mij wat laten vangen door het feit dat om sommige forums vermeld staat dat een mondelinge verkoopovereenkomst ook geldig.
Mondelinge overeenkomst is ook (in bijna alle gevallen) geldig.
Probleem is het bewijs. Bewijs maar eens de inhoud van je telefoontjes.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

AerunLem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 dec 2016 17:05

Ik kan u nu er toch niets meer aan veranderen. het is les geleerd. Bedankt voor de reacties.

mvg,
AL

jef007
Berichten: 1679

#7 , 18 dec 2016 16:50

heeft u de nummerplaat opgestuurd?

Terug naar “Andere”