facebook

stijn94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

facebook

#1 , 13 dec 2016 17:54

:( hallo iedereen een vriendin van mij haar Facebook is gehackt en verwijderd nu het probleem is niet echt die profiel dat ZE kwijt is maar wel de foto's van haar overleden vader die ZE graag terug wil het waren de enige overgebleven herinneringen aan haar vader :( kunnen wij daar iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 13 dec 2016 17:56

Is dit niet eerder een technische vraag dan een juridische?

stijn94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2016 18:14

Is dit niet eerder een technische vraag dan een juridische?
Ja dat kan wel maar had een mail gestuurd naar een beheerder denk ik en hij zei dat ik mijn vraag best hierop plaats

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 13 dec 2016 18:19

Goed, ik denk dat het beste advies is Facebook mailen en de situatie uitleggen en hopen op begrip. Ik betwijfel sterk dat u hen tot iets kan verplichten.

stijn94
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2016 18:26

Facebook heeft niet echt een mail alleen hulpcentrum waar ik nergens iets op vind


de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 dec 2016 20:29

Facebook heeft niet echt een mail alleen hulpcentrum waar ik nergens iets op vind
normaal kan je uw account eenvoudig terug pakken.
probeer eens met wachtwoord vergeten, zo wordt er een nieuw wachtwoord naar uw mailadres gestuurd

als dit niet lukt vraag het dan eens op http://www.pc-helpforum.be/
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 14 dec 2016 09:15

mensen moeten eens leren belangrijke en emotioneel waardevolle dingen niet op 1 digitale plaats te bewaren... back up back up back up...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 dec 2016 09:23

:( hallo iedereen een vriendin van mij haar Facebook is gehackt en verwijderd nu het probleem is niet echt die profiel dat ZE kwijt is maar wel de foto's van haar overleden vader die ZE graag terug wil het waren de enige overgebleven herinneringen aan haar vader :( kunnen wij daar iets aan doen?
Zoals hierboven gezegd: facebook contacteren (http://www.hoedoen.be/facebook-contacteren) en je probleem héél precies uitleggen. Maar de kans dat ze ook effectief het verwijderde profiel uit hun back-ups gaan halen en terugplaatsen is eerder klein, denk ik. Maar als je niet probeert, weet je het niet.

Verder ook vijgen na pasen, maar zoals men hierboven zegt: belangrijke foto's en documenten bewaar je op verschillende plaatsen. Ik heb van mijn belangrijke bestanden drie kopies: ééntje op mijn computer, ééntje op een externe HD die ik thuis bewaar, en ééntje op een externe HD die ik op het werk bewaar. Veel mensen maken de grote fout om hun backup (meestal een externe HD) gewoon bij hun PC te bewaren. Ze zijn dan verwonderd als bij een inbraak zowel hun PC als externe HD weg zijn... Ook bij een woningbrand ben je niets met een backup die bij uw PC ligt. Dus een backup die je op het werk bewaard, of in bewaring geeft bij familie (desnoods leg je deze in een kluis bij de bank) is cruciaal als je je gegevens echt veilig wil hebben. Maar bon, zoals gezegd zijn dit vijgen na pasen. Maar goede raad voor de toekomst is ook mooi meegenomen, zou ik zo denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#10 , 14 dec 2016 09:32

Gezien het feit dat facebook geen profielen verwijdert, maar enkel desactiveert, denk ik dat TS nog wel een kans heeft op dit vlak.
Niettemin: backups op meerdere plaatsen blijven noodzakelijk (waarvan minstens 1 off-site).

Ik zou de route van "wachtwoord vergeten" eens proberen...

Terug naar “Andere”