Kortingsbonnen

Gebruiker27
Topic Starter

Kortingsbonnen

#1 , 08 dec 2016 23:09

Zoals meermaals per jaar houden de supermarkten van Match en Smatch hun dubbele bonnen en dubbele punten actie. Voor zij die het niet kennen, elke kortingsbon die van henzelf of een leverancier komt, verdubbelt de Smatch/Match. Hetzelfde met hun puntensysteem voor hun klantenkaarten als het gaat om promoties die zij zelf kiezen. Nu ben ik en nog een paar mensen die ik ken elk deze week naar de Smatch/Match geweest (gaat over winkels in verschillende regio's). Het is ons opgevallen dat elk een ander beleid volgt en sterker zelf gisteren nog zo deed en morgen anders. Ik illustreer even:

1) kortingsbonnen niet op naam. De winkels zeggen je mag per klant 6 dezelfde artikels kopen per dag met 6 bonnen. Helaas laat niet elke winkel dit toe ook al is dat een van hun regels.
2) e-coupons zijn op naam en gelinkt aan een e-mailadres. Alle jaren en zelf tot eergisteren aanvaardden de meeste Smatch/Match winkels zonder problemen deze bonnen. Nu eisen sommigen je identiteitskaart te zien om te checken of de naam overeenkomt. Is het niet aan de leverancier om dit na te trekken als een bon niet frauduleus gebruikt wordt (bv 2x printen wat niet mag). Mogen zij zomaar je identiteitsbewijs nakijken??? Is privacy toch? En wat als je boodschappen doet voor je zieke zus die haar bonnen geeft ? Mag je dat dan ineens niet meer kopen voor haar? Of je ruilt een bon om met een bon die je beter kunt gebruiken. En vroeger was dit geen probleem, nu midden in de actie periode wordt dit ineens gewijzigd

Er zijn nog voorbeelden van situaties die eerder deze week toegelaten waren en ineens zonder aankondiging per email, noch in de winkel zelf, blijken de voorwaarden gewijzigd. Maar dan hoor ik online vzn anderen dat in hun winkel in hun stad op dezelfde dag de voorwaarden niet gewijzigd zijn en nog steeds zoals ervoor waren. Het kan toch niet zijn dat een supermarkt zomaar regeltjes gaat wijzigen zonder dat de consument dit weet of kan natrekken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 09 dec 2016 23:17

Economische inspectie in kennis stellen
Adres staat langs de rechterkant van de site.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... echt_ADCB/

Reclame

Terug naar “Andere”