Oysterkaarten gekocht en niet ontvangen

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

Oysterkaarten gekocht en niet ontvangen

#1 , 01 dec 2016 15:16

Beste,

Op 19 november kocht ik bij visitbritain enkele vouchers voor bezienswaardigheden in Londen die ik ook per e-mail ontvangen heb. Ik had daarbuiten ook 2 oysterkaarten en 2 plattegronden van Londen gekocht die men per post zou opsturen. Op 21 november zouden deze verzonden zijn, maar nu 1 december heb ik nog niets ontvangen. Ik had de keuze tussen aangetekend verzenden of een normale verzending. Ik koos de normale verzending. Ik nam reeds tweemaal contact op met visitbritain, en telkens zei men mij geduld te hebben want er zou vertraging kunnen zijn, volgens hun website zou een verzending vanuit Nederland 1 tot 2 dagen duren. Ondertussen zijn er al tien dagen verlopen. Men neemt niet de moeite te onderzoeken wat er verkeerd is gelopen, maar komt telkens af met vertraging. En tevens vermeld men erbij dat indien ik de zending zou ontvangen na de reis, ik deze kon terug zenden en ik mijn geld zou terug bekomen. Ik vertrek op 26 december, beetje absurd te verwachten dat na 36 dagen de zending alsnog zou afgeleverd worden. Moest ik de oysterkaarten niet ontvangen voor mijn vertrek, geeft men mij de raad nieuwe aan te schaffen. Maw, ik moet dus maar twee maal betalen volgens hen. Beide kaarten kostten ons 56 euro. Wat is hierin hun verplichting? Ik dacht toch wel dat indiende zending kwijt is geraakt, zij het bedrrijf hierin voor in gebreke moeten stellen. Het kan toch niet zijn dat men gewoon zegt, wij hebben het verzonden...u heeft het niet ontvangen? Spijtig voor u, koop u dan maar twee andere kaarten.

Mvg

edgard raets

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2016 15:20

Hoe heb je betaald?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 01 dec 2016 16:41

Hoi,

Ik heb betaald met mastercard

mvg

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2016 16:45

Hoi,

Ik heb betaald met mastercard

mvg
Als de kaarten niet komen, uw creditcard maatschappij aanschrijven om je geld terug te claimen. Als de verkoper geen bewijs van verzending kan voorleggen, staan ze nergens.

Ondertussen nieuwe kaarten kopen bij een andere partij, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12836

#5 , 01 dec 2016 17:00

Is Brits recht hier niet van toepassing wegens ticket geldig in UK?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 dec 2016 17:19

Speelt voor creditcard maatschappijen weinig rol. Ik heb in het verleden ook reeds een berag teruggekregen van een aankoop bij een Italiaanse webshop die nooit toegekomen is. Webshop hun reactie was ook: "Jamaar, we hebben het opgestuurd, het is verder niet onze verantwoordelijkheid. Hoor eens bij de post." Gewoon via https://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/00 ... acties.htm de transactie betwisten, gegevens doorsturen en klaar...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 01 dec 2016 19:59

Beste,

Bedankt voor de inlichting en de link. Ik heb dan ook de hele transactie met de bewijzen doorgestuurd. Ik vind het merkwaardig dat deze zending niet is doorgekomen, vooral omdat men zelfs tien dagen na verzending nog afkomt met het smoesje dat de zending vertraging zal hebben. ik heb nog nooit problemen gehad met zendingen die niet per aangetekend schrijven werden verzonden. En wonder boven wonder kies ik voor een normale zending en oeps....zending weg. Nu ja, nooit meer met x dus. Nu enkel afwachten of ik de 59 euro via mijn kaart zal terug krijgen. In elk geval bedankt voor de moeite. Mvg edgard raets

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 dec 2016 13:27

Laat ons even weten hoe het afloopt. Mijn ervaring + wat ik van anderen hoor, zijn creditcard maatschappijen wel héél correct in dit soort zaken. Als je je goederen niet ontvangt, en de afzender kan geen bewijs van verzending afleveren, wordt je bijna zeker terugbetaald (credit card company verhaalt dit dan op de verkoper).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#9 , 02 dec 2016 23:15

Laat ons even weten hoe het afloopt. Mijn ervaring + wat ik van anderen hoor, zijn creditcard maatschappijen wel héél correct in dit soort zaken. Als je je goederen niet ontvangt, en de afzender kan geen bewijs van verzending afleveren, wordt je bijna zeker terugbetaald (credit card company verhaalt dit dan op de verkoper).
Ok, zal ik zeker doen.

;-)

Mvg

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 dec 2016 23:20

Naar mijn weten is volgens Brits recht de verzender B2C verantwoordelijk voor de correcte levering.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#11 , 06 dec 2016 14:44

Hoi,

Bij deze het bericht dat de verzender het bedrag van de verloren bestelling volledig terug zal betalen.
Eind goed, al goed, btw, van de bankkaartmaatschappij nog niets gehoord.

mvg

edgard

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 07 dec 2016 09:16

Hoi,

Bij deze het bericht dat de verzender het bedrag van de verloren bestelling volledig terug zal betalen.
Eind goed, al goed, btw, van de bankkaartmaatschappij nog niets gehoord.

mvg

edgard
Goed nieuws. Eens je terugbetaald bent, best de bankkaartmaatschappij contacteren om het dossier te laten afsluiten (je zal waarschijnlijk wel een dossiernummer ontvangen hebben via een automatische mail?) Maar uiteraard eerst wachten op uw geld.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#13 , 08 dec 2016 10:22

Hoi,

Bij deze het bericht dat de verzender het bedrag van de verloren bestelling volledig terug zal betalen.
Eind goed, al goed, btw, van de bankkaartmaatschappij nog niets gehoord.

mvg

edgard
Goed nieuws. Eens je terugbetaald bent, best de bankkaartmaatschappij contacteren om het dossier te laten afsluiten (je zal waarschijnlijk wel een dossiernummer ontvangen hebben via een automatische mail?) Maar uiteraard eerst wachten op uw geld.
Ik wacht een eventuele reactie nog af van de bankkaartmaatschappij aangezien ik tot nu toe helemaal niets ven hen gehoord heb. en uiteraard ook eerst de terugbetaling afwachten

Eddie
Topic Starter
Berichten: 15

#14 , 11 dec 2016 12:35

Met deze is de betaling van het verdwenen pakket volledig terug betaald. Prima dus

Terug naar “Andere”