Openstaand bedrag boekhoudkantoor

mot83
Topic Starter
Berichten: 2

Openstaand bedrag boekhoudkantoor

#1 , 30 nov 2016 15:15

Beste

Ik ben zelfstandige en ik sta achter met betalingen bij mijn boekhoudkantoor, maar ik stort elke maand extra om het af te korten

Ik krijg geen facturen maar betalingsuitnodigingen via email.

Ik kreeg deze mail vorige week op 24 november.

Betreft: 1e aanmaning
Geachte heer, mevrouw,

Uit onze administratie blijkt dat er tal van betalingsuitnodigingen onbetaald zijn gebleven.

Het betreft een totaal bedrag van : € 767,30
Een overzicht van de openstaande betaling uitnodigen vindt u in bijlage.

Wij verzoeken u vriendelijk om het door u verschuldigde bedrag binnen onmiddellijk, na dagtekening van deze brief, te betalen op xxx

Indien wij uw betaling niet binnen 7 dagen hebben ontvangen dan zal de factuur 10% extra kosten worden aangerekend.

Nu vandaag, 6 dagen later krijg ik de volgende mail.

Betreft: 2e aanmaling
Geachte heer, mevrouw,

Uit onze administratie blijkt dat er tal van betalingsuitnodigingen onbetaald zijn gebleven.

Het betreft een totaal bedrag van : € 767,30 +10%
verhoging: 76,73 euro
totaal: 844,03 euro

Indien wij uw betaling niet binnen 7 dagen hebben ontvangen dan zal de factuur 10% extra kosten worden aangerekend.

Kan dit zomaar? Kan er dan na de tweede aanmaning weer 10 procent bijkomen? Ik heb dit ook nergens in de algemene voorwaarden gelezen want ik krijg geen facturen maar betalingsuitnodigingen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 30 nov 2016 15:26

Dan moet je hen in gebreke stellen en een factuur eisen, dat je niet kunt akkoord gaan met hun aangerekende kosten daar u nog geen wettelijke factuur hebt ontvangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 30 nov 2016 16:09

520 % Interest per jaar lijkt mij wel wat overdreven....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 nov 2016 16:23

Spreek met je boekhouder en je zal zien dat men deze verhogingen meestal laat vallen.

Een goede raad betaal je boekhouder op tijd, als het slecht gaat is hij die je moet helpen, maar helaas is in de praktijk anders men betaald de boekhouder als laatste!!

Weet uit zeer goede bronnen dat zeer veel zelfstandigen hun boekhouder veel te laat of niet betalen !!

Die moet ook zijn personeel en zijn lasten betalen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12836

#5 , 30 nov 2016 17:15

Eerst factuur, dan pas betalen. Wat is dit nu?

Terug naar “Andere”