Verjaring inschrijvingsgeld Belgische Universiteit

haasw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Verjaring inschrijvingsgeld Belgische Universiteit

#1 , 29 nov 2016 23:30

Hallo,

In 2011 schreef ik me in voor een MaNaMa aan een Belgische Universiteit. De kwaliteit van de opleiding bleek ondermaats. Ik schreef me uit maar weet niet meer zeker of ik het bewijs hiervan nog heb. Nu wil ik me terug inschrijven. Blijkt dat er nog een behoorlijk bedrag zou openstaan. Kan ik hier wat tegen doen?

Bij gebreke aan het vinden van een andersluidende bepaling vrees ik dat de verjaringstermijn wel eens 10 jaar zou zijn. En dan nog, is de vraag of dit een goed argument is.

Ik kan niet en de nieuwe inschrijvingsgelden betalen en ook nog eens de oude. Hoe pak ik dit best aan? Zelf had ik gedacht om bij de sociale dienst langs te lopen en het daar te bespreken.

Ik wist niet dat er nog een bedrag openstond; dat vernam ik pas.

Bedankt alvast
Haasw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2016 00:38

Idd ik vrees ook 10 jaar (art. 1304 en 2262bis, eerste lid BW). Interesten beginnen maar te lopen vanaf ingebrekestelling (tenzij je te kwader trouw was, maar dat moet dan nog aangetoond worden, of tenzij je inschrijvingscontract met de universiteit anders bepaalde).

Het is wel aan de universiteit om te bewijzen dat je dergelijk engagement bent aangegaan - actori incumbit probatio. Aan jezelf om tegen te bewijzen in welke mate je betaald hebt.

Je zou kunnen beginnen met bewijs te vragen.
Als het aangetoond is, dan kan je een poging wagen bij de sociale dienst. Geen idee naar de kansen op succes.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”