Fitness contract

wesley123456
Topic Starter
Berichten: 6

Fitness contract

#1 , 14 nov 2016 23:55

Beste,

Ik heb contract bij [naam fitness-organisatie /webmaster], maar ik wil die opzeggen ( verkopers zijn nogal agressief waardoor je zeker tekent :? )
ik heb nog een jaar te gaan, als ik wil opzeggen eisen ze van mij een schadevergoeding van de helft van de verdere looptijd van het contract dus nog 6 maand mijn lidgeld ( 6x 65€)
Ik vroeg mij af of dit legaal is? Ik dacht dat dit totaal niet wettelijk was.
Zoja, hoe kan ik van mijn fitness contract af?
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 nov 2016 08:55

Als dit in het contract staat, kunnen ze dit perfect eisen. Zonder bepaling kunnen ze zelfs de rest van het jaar volledig eisen.

Tenzij je de verkoop op afstand hebt getekend en binnen de wettelijke termijn nog kan opzeggen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2016 08:57

Wat scheelt er hier met die fitness centers ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

wesley123456
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 15 nov 2016 10:35

Is er dan geen andere manier om dit contract op te zeggen? Ik vind het echt erg dat ze zodanig opgesteld zijn dat je ze niet eens kunt opzeggen zonder er de dupe van te zijn :roll:

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 15 nov 2016 10:45

Is er dan geen andere manier om dit contract op te zeggen? Ik vind het echt erg dat ze zodanig opgesteld zijn dat je ze niet eens kunt opzeggen zonder er de dupe van te zijn :roll:
Waarom tekent u het contract dan? Allez, begrijp mij niet verkeerd he, maar u bent toch handelsbekwaam genoeg om de inhoud van een contract te lezen voor u het tekent?

wesley123456
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 15 nov 2016 10:53

Ja natuurlijk. Maar ik was echt niet van plan om deze op te zeggen ofzo hoor, was gemotiveerd om te gaan sporten. Motivatie is er nog maat door verandering van job ( veel in buitenland) kan ik meer niet gaan dan wel en is zonde van het geld dan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2016 11:43

U was er bij als je het contract tekende, waarom heb je zelf daar geen wijzigingen aangebracht, dit is perfect mogelijk en word veel gedaan, als je zelf bij gezet of laten bijzetten dat de opzeg maar 3 maanden was, dan had men je zeker niet geweigerd, zij van de fitness center begrijp ik ook , je kan maar proberen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”