Pagina 1 van 1

Vliegtuigticket gekocht via internet en betaald met kredietkaart

Geplaatst: 12 nov 2016 15:14
door De bezige bij
Een vriend van ons heeft volgende situatie voorgehad.

Hij boekt via het Internet een vliegtuigticket voor een citytrip.
Wegens een technische storing of defect gaat de boeking zogezegd niet door.
Hij probeert het opnieuw en dan lukt het wel.

Naderhand blijkt dat de eerste, zogezegd mislukte boeking, toch is doorgegaan.
Op de luchthaven wordt gezegd dat er een dubbele boeking is gebeurd.
Bij ontvangst van de maandelijkse afrekening van de kredietkaart blijkt bovendien dat de prijs van het vliegtuigticket twee maal aangerekend werd.

Uiteraard kan men slechts éénzelfde persoon, maar éénmaal op dezelfde dag een vlucht nemen.

Wat nu ?
Weet iemand daar raad mee waar hij daarmee overal terecht ken om een terugbetaling te bekomen ?

Re: Vliegtuigticket gekocht via internet en betaald met kredietkaart

Geplaatst: 12 nov 2016 17:54
door artemis
Uit uw relaas valt moeilijk af te leiden wat uw vriend 'precies' heeft gedaan.

Heeft hij rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij geboekt of bij een ticketoffice? Belgisch of buitenlands? Al of niet Europees?
Heeft uw vriend zijn mails dan niet meteen gecheckt? Normaal krijg je onmiddellijk tot enkele minuten na boeking een bevestiging via mail. Heeft hij dan geen 2 bevestigingsmails gekregen, met 2 verschillende reserveringsnummers?
Dubbele naam op eenzelfde vlucht kan voorkomen (zeker voor 1 persoon), adres wordt niet altijd gevraagd.

Ik probeer alleen maar mee te denken, wat niet makkelijk is bij dergelijke tweedehandsvragen :wink:

Edit: CCmaatschappijk gecontacteerd voor een claim? Worldline voor Visa en MasterCard... Bij een onrechtmatige transactie zullen zij tussenkomen.