Bestaat er iets zoals een redelijke termijn van herstelling (motorfiets)

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

Bestaat er iets zoals een redelijke termijn van herstelling (motorfiets)

#1 , 01 nov 2016 20:43

Hi,
een vraagje: ik heb een lichte motorfiets gekocht, en mijn oudere scooter ervoor ingeleverd, met een kleine meerprijs.
Ik heb 3 dagen met deze lichte motorfiets gereden, en ben in panne gevallen. Ik had in afspraak al een vierde van de som betaald.
Probleem is, dat een motorfiets verzekering voor mij duur is. ik heb wel mijn oudere scooter terug gekregen als bruikleen vervoermiddel, maar die herstelling (dichting van een klep) duurt nu al anderhalve maand, en iedere week zegt hij, eind deze week.
Het begint me op de heupen te werken, en ik reed er graag mee, en zou (ondanks het slechtere weer) terug met de lichte motorfiets willen rijden.
Bestaat er iets als dat iets hersteld moet zijn in redelijk termijn, of kan hij mij nog weken/.maanden aan het lijntje houden?
Ik wil niet gaan procederen en schadevergoeding gaan vragen, omdat hij zo goed is omdat ik de andere verkochte scooter mag gebruiken,, maar zijn er misschien methodes, om hem sneller hopelijk hersteld terug te krijgen?
Weet er iemand wanneer een nummerplaat wettelijk verplicht is voor een bromfiets in België?
Ik heb al een vab pechverhelping betaald, inschrijvingstaks, verzekering , dat ik geen zin heb, nog eens als die kosten te gaan doen, voor die scooter.
Als een nummerplaat verplicht is, laat ik hem staan, maar wat kan k dan doen? Alles is mondeling zonder getuigen gebeurd.
Altijd al tevreden geweest, en weet niet waarom dit nu zo is.
tips,raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 02 nov 2016 22:59

Vanaf 11 december 2015 moeten alle bromfietsen en lichte vierwielers die in België aan het verkeer deelnemen, verplicht een kentekenplaat dragen. Hiertoe zal er gedurende een jaar een regularisatieprocedure worden opgestart. Dus van 1 december 2016 moet je een nummerplaat hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”