mijn dochter heeft heel lang gespaard voor een dure smartphone en is daar ontzettend aan gehecht. Door de fout van een derde is haar gsm echter na 9 maanden stuk. In de winkel hebben ze meteen gezegd dat die niet meer kon gemaakt worden. We zijn dan te rade gegaan bij een goede kennis, die echt een handige harry is en vaak kapotte gsm's en laptops hersteld.
Mijn dochter is daar naar toe gegaan en ook hij zei meteen: oei moederbord en scherm stuk, kan inderdaad niet meer gemaakt worden. Waarop mijn dochter zei: jammer maar ok dan. Ik laat de gsm bij jou achter, misschien kan je deze nog gebruiken voor wisselstukken om een andere gsm mee op te lappen. Anders moet ik hem toch naar het containerpark brengen.
Een week later blijkt die gsm opeens toch gemaakt te zijn. Toen mijn dochter dat ontdekte heeft zij onmiddellijk contact opgenomen en gevraagd of ze die gsm mocht terughebben, mits betaling van de gemaakte kosten. Maar men zei meteen: dat gaat niet meer, gegeven is gegeven en we hebben hem verkocht // we hebben hem weggeven aan onze schoonzoon en die heeft hem gemaakt (we horen 2 versies hiervan). In ieder geval de gsm werkt terug
vraag 1: is die gsm nog steeds officieel onze eigendom of niet? we hebben het betalingsbewijs / garantiebewijs / doosje met certificaat
vraag 2: kunnen we eisen dat ze ofwel de gsm alsnog teruggeven ofwel een vergoeding betalen. Ze hebben immers duidelijk gezegd dat die gsm niet meer kon gemaakt worden, anders hadden we die gsm uiteraard laten maken en dienden we geen nieuwe te kopen. We hebben nooit gezegd hou de gsm maar en doe er mee wat je wil, we hebben gezegd hou de gsm maar voor wisselstukken