aanrekenen kost bij afwezigheid

Geert001
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanrekenen kost bij afwezigheid

#1 , 11 okt 2016 13:10

Ik moest onlangs met mijn zoon naar de orthodont. Die nacht is hij ziek geworden, zware keelpijn , koorts,....
Ik had een doktersbriefje voor de orthodont met de mededeling dat hij ziek was en niet kon komen.

Toch rekent hij hiervoor 25€ aan. ik kan begrijpen dat men annulatiekosten wil aanrekenen indien men zijn kat stuurt, maar in geval van overmaccht gaat dit toch wel vrij ver. Ik ga al 2.5j naar deze persoon en het is de eerste keer dat we (door ziekte) niet kunnen komen.
Mag hij hiervoor dan 25€ aanrekenen?

Bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 okt 2016 13:24

Een arts mag wel degelijk een vergoeding aanrekenen als u niet tijdig verwittigt, maar wat tijdig is wordt nergens nader gespecifieerd. In dit geval lijkt het me onredelijk aangezien er onweerlegbaar bewijs is dat het om overmacht gaat.

Praktisch: Als u nog van plan bent om gebruik te maken van zijn diensten kan u niet anders dan proberen te onderhandelen. Zo niet kan u zijn factuur aangetekend protesteren en dan ligt de bal opnieuw in zijn kamp. De kans dat hij daarvoor naar de vrederechter gaat én daar zijn gram haalt indien u opdaagt en zich verdedigt lijkt me eerder miniem.
"sowieso" schrijf je zo.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2016 18:58

Ik moest onlangs met mijn zoon naar de orthodont. Die nacht is hij ziek geworden, zware keelpijn , koorts,....
Ik had een doktersbriefje voor de orthodont met de mededeling dat hij ziek was en niet kon komen.

Toch rekent hij hiervoor 25€ aan. ik kan begrijpen dat men annulatiekosten wil aanrekenen indien men zijn kat stuurt, maar in geval van overmaccht gaat dit toch wel vrij ver. Ik ga al 2.5j naar deze persoon en het is de eerste keer dat we (door ziekte) niet kunnen komen.
Mag hij hiervoor dan 25€ aanrekenen?

Bedankt voor jullie antwoord.
Beste,

Voor een arts is het praktisch onmogelijk om van een niet op een afspraak opdagende patiënt schadevergoeding te eisen.

Ten eerste moet hij bewijzen dat u de afspraak niet tijdig hebt afgezegd, en (2), dat hij erdoor schade heeft geleden. Dat is al geen sinecure.

Zo zijn er nog een aantal juridische hinderpalen voor de arts vooraleer hij/zij aan zijn patënt schadevergoeding kan vragen voor een niet-afgezegde aspraak.

Mvg,

Van Camp

Reclame

Terug naar “Andere”