ex laat hond achter

Lotte van den bergh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ex laat hond achter

#1 , 18 sep 2016 14:32

Beste,

ik woonde officieus samen met een man, die een hond met stamboom heeft.
Stamboom en chip staan op zijn naam.
Hij heeft de hond achtergelaten, zeggende dat hij bij mij een beter leven heeft (andere honden, afgesloten tuin, ik ben veel thuis, de hond kent mij zeer goed)

Onze "scheiding" is niet van een leien dakje verlopen, en nu zou ik de hond op mijn naam willen laten zetten. Hij kijkt niet naar de hond om, en ik betaal sinds kort zijn voeding, medicatie en als nodig medische verzorging.
Kunt u mij zeggen welke stappen ik hiertoe kan ondernemen?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten.

Lotte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 sep 2016 15:19

Als de hond bij jou verblijft en jij er voor zorgt, moet je ex het hondenpaspoort bij jou laten; Dat is wettelijk verplicht. (ID moet bij hond blijven) neem best contact op met de Hondenfederatie (adres en telefoon staan in paspoort) zij zullen je uitleggen hoe je adresmutatie aanvraagt voor je hond.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 18 sep 2016 17:49

Bij de hond behoord een blauw boekje met zijn id en chip nr , op een van de bladzijden staan de gegevens voor overdracht naar een nieuwe eigenaar , indien je het boekje verloren hebt of je ex wil het niet geven kun je via de dierenarts een nieuw vragen , elke dierenarts kan de chip uitlezen en gegevens opvragen

Reclame

Lotte van den bergh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2016 09:55

hartelijk dank iedereen, ik maak er werk van

Terug naar “Andere”