In de kleine letters

C. Palliser
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

In de kleine letters

#1 , 13 sep 2016 22:31

Half augustus bracht ik bij een grote verdeler mijn beschadigde grasmaaier binnen met de vraag een bestek op te maken voor herstel. Telefonisch kom ik de kostprijs te weten. Ik ga niet akkoord met het voorgestelde bedrag dus wens ik mijn maaier terug. Dit kost mij 106 euro (transportkosten+bestek (10euro)+btw). Dat het bestek opmaken inhield dat daar automatisch ook een transportkost bij kwam was ik niet van op de hoogte. Er is mij ook geen tarief voorgelegd.
Mag men mij zomaar een transportkost aanrekenen als ik vroeg om een bestek op te maken voor mijn maaier? Als transportkost en bestek opmaken aan elkaar gebonden zijn; moet men mij dan niet eerst inlichten over de kostprijs van dit bestek? En, moet ik niet eerst, als ik daar al dan niet mee akkoord ga, schriftelijk de toestemming geven om een bestek op te maken zodanig dat dit bindend is?

Maar... Ik tekende, ik tekende de bestelopdracht.

In de voetnoot staat (in het kort uitgelegd) dat indien ik geen geldig garantie-bewijs heb - wat ik niet meer heb (vervallen) - mij de extra kosten; transport, bestek, enz. kunnen worden aangerekend. Dit begrijp ik volledig.
Maar.
Men wist op voorhand dat ik niet over een geldig garantie bewijs beschikte. Had men mij op voorhand moeten vertellen dat ik hoedanook 106 euro kwijt ging zijn? Zijn er fouten gemaakt? Sta ik in mijn recht als ik weiger dit te betalen?

Het is dubbel hé, ik weet het.

Enfin, ik ben benieuwd naar uw reactie.

MVG

C. Palliser

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 sep 2016 10:37

Kleine lettertjes staan er om gelezen te worden. Hoe kon men een bestek opmaken als ze het toestel niet naar de fabrikant kunnen opsturen? Die moet ook het toestel deels demonteren om de oorzaak van het probleem te vinden. Dat alles kost geld, en dat moet jij nu betalen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 14 sep 2016 11:10

Je hebt geen enkele juridische grond om dit te betwisten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”