2 maand geleden heb ik een vrachtwagen gehuurd.
Dag later breng ik de vrachtwagen terug. Eigenaar is niet aanwezig en laat papieren in wagen (zoals afgesproken de dag ervoor). De sleutels worden in een daarvoor voorziene bus achtergelaten. Ik stuur ook een mail dat ik de vrachtwagen heb binnengelaten en vraag als er administratief nog iets in orde moet gebracht worden, dat hij mij altijd mag contacteren.
3 weken na het binnenbrengen, bel ik met de vraag dat mijn waarborg nog niet terug gestort is op mijn rekening.
Hij zegt dat ik eerst het gele formulier moet binnen brengen om de huur overeenkomst stop te zetten. Ik hoor het in Keulen donderen. Heb ik nu dat formulier achtergelaten bij de papieren van de wagen, ik weet het niet. Ik ga langs om dit uit te leggen dat ik geen weet heb van dat geel formulier en dat ik bij het tekenen van het contract misschien het gele formulier bij de boorddocumenten heb achtergelaten. Ok, we gaan dat bekijken was het antwoord.
Na verschillende telefoontje scheept hij mij telkens af dat hij het nog niet heeft kunnen nakijken.
Na zeven weken heb ik nog steeds geen waarborg ontvangen. Volgens mij is hij niet van plan om deze waarborg terug te betalen.
Mijn geduld raakt stilaan op. Wat kan ik hier tegen doen?
mvg
GDP