Laptop al 4 maanden in herstelling

Aqualight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Laptop al 4 maanden in herstelling

#1 , 18 aug 2016 09:53

Hi iedereen,

Ik heb begin april mijn laptop binnengebracht bij een zelfstandige hersteldienst. De laptop viel niet meer onder garantie.
Er is toen een bestelbon opgemaakt voor een diagnose en het opmaken van een bestek voor 50 euro.
Er is ons toen gezegd dat men contact met ons zou opnemen als er een bestek was, waarna we zouden kunnen kiezen of we de herstelling al dan niet wilden laten uitvoeren.

Sinds midden mei is ons telkens beloofd dat men ons zo snel mogelijk op de hoogte ging brengen van de status van het bestek/herstelling.
In juni zijn we dan toch eens langsgegaan bij de winkel zelf, maar hun fysieke locatie bleek (tijdelijk) gesloten en in juli waren ze een maand op verlof.
Vorige week heb ik eindelijk de zaakvoerders telefonisch kunnen bereiken en ze beloofden mij (alweer) dat ze mij zo snel mogelijk mijn laptop gingen terugbezorgen, maar uiteraard heb ik hier alweer bijna 2 weken niets van gehoord.
Zij hebben hun fysieke locatie intussen ook gesloten en hebben een nieuwe zaak opgericht. Ze claimen opgelicht te zijn door een werknemer, waardoor alles zoveel vertraging heeft opgelopen. Ze hebben intussen een nieuw concept gestart onder een nieuwe naam, wat nog steeds computerreparaties omvat, maar ik weet niet of deze acties plaatsvinden onder een nieuwe bvba (en of dit een probleem vormt voor mij).

Nu is mijn vraag als volgt:
1) Zijn er juridische stappen die ik tegen deze hersteldienst kan ondernemen zodat ik mijn laptop zo snel mogelijk terugkrijg? Ik ben het tamelijk beu om telkens telefonisch afgescheept te worden, maar ik weet niet of ik een spreekwoordelijke juridische poot heb om op te staan.

2) Mocht ik de laptop terugkrijgen en deze blijkt intussen hersteld te zijn, ben ik dan verplicht om ook de herstellingskosten te betalen?
De 50 euro bestekkosten moet ik uiteraard betalen, maar ze hebben ons nooit gecontacteerd met een kostenraming, dus we hebben ook nooit de keuze gekregen om te laten herstellen of niet.

Alle advies is welkom.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 23 aug 2016 15:42

Wat waren de symptomen van de panne.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Aqualight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2016 13:23

Laptop startte niet meer op.

De hersteldienst vertelt mij dat ze dit volop aan het uitzoeken zijn met de koerierdienst, aangezien ze denken dat de laptop zich daar ergens zou bevinden, maar dat zeggen ze intussen al 1.5 maand.

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat mijn laptop na 6 maanden eigendom van hen zou worden. Klopt dit?

En zijn er intussen stappen die ik kan ondernemen om hen aansprakelijk te stellen? (mocht de laptop niet teruggevonden worden)

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Andere”