Pagina 1 van 1

timing aanrekenen van een herinneringskost

Geplaatst: 21 jul 2016 23:40
door Kerethar
Hallo,

ik ontving een "dringende herinnering" in verband met de betaling van een factuur waarbij de telecom-operator opmerkte dat zij pas na vervaldag de betaling mochten ontvangen. Deze brief is gedateerd op een datum later dan de datum waarop het verschuldigde bedrag aan hen werd overgemaakt.

Algemene voorwaarden van de telecom-operator (bij niet-betaling):
Bij niet-betaling op de vervaltermijn, stuurt de operator u een herinnering. In dat geval zullen u herinneringskosten aangerekend worden.

Naar aanleiding van deze brief vraag ik mij nu af of men na ontvangst van het verschuldigde bedrag nog herinneringskosten kan aanrekenen en hoever in de tijd dit kan gaan?
Stel dat ik een factuur met vervaldatum 20/07 betaal op 25/07, kan een operator bvb. in september nog een herinneringsbrief met kosten sturen ook al werd de factuur ondertussen betaald?

Bedankt voor uw reactie.
K

Re: timing aanrekenen van een herinneringskost

Geplaatst: 24 jul 2016 22:55
door Schuppenzot
Als je te laat betaald, kunnen er herinneringskosten volgen. Vaak doet men er niet helemaal moeilijk over door in de brief te stellen dat je er geen gevolg aan moet geven wanneer de betaling reeds is uitgevoerd. Maar dan nog...

Telefoontje naar klantendienst met vraag of je er nog rekening mee moet houden. Mijn ervaring is dat klantendiensten altijd wat "commerciƫle ruimte" hebben en de kost vaak schrappen.

Re: timing aanrekenen van een herinneringskost

Geplaatst: 24 jul 2016 23:15
door TheJudge007
Echter 1 to max. 2x tonen ze begrip. Dat word wel zorgvuldig bijgehouden die late betalers. Maar afgezien van dat als je een herinneringsbrief krijgt nadat je de betaling gedaan hebt, betaling na de vervaldatum wel te verstaan, worden die herinneringskosten bij de volgende faktuur gewoonlijk afgetrokken. Maar ook daar dient men er geen gewoonte van te maken.

Re: timing aanrekenen van een herinneringskost

Geplaatst: 25 jul 2016 14:12
door Kerethar
Ik denk dat de teller na twaalf jaar op nul stond, ongeacht of ik de vorige maanden wel of niet op tijd betaald heb.
"Het was een keer teveel," aldus de servicemedewerker.

Bedankt voor jullie reactie!