timing aanrekenen van een herinneringskost

Kerethar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

timing aanrekenen van een herinneringskost

#1 , 21 jul 2016 23:40

Hallo,

ik ontving een "dringende herinnering" in verband met de betaling van een factuur waarbij de telecom-operator opmerkte dat zij pas na vervaldag de betaling mochten ontvangen. Deze brief is gedateerd op een datum later dan de datum waarop het verschuldigde bedrag aan hen werd overgemaakt.

Algemene voorwaarden van de telecom-operator (bij niet-betaling):
Bij niet-betaling op de vervaltermijn, stuurt de operator u een herinnering. In dat geval zullen u herinneringskosten aangerekend worden.

Naar aanleiding van deze brief vraag ik mij nu af of men na ontvangst van het verschuldigde bedrag nog herinneringskosten kan aanrekenen en hoever in de tijd dit kan gaan?
Stel dat ik een factuur met vervaldatum 20/07 betaal op 25/07, kan een operator bvb. in september nog een herinneringsbrief met kosten sturen ook al werd de factuur ondertussen betaald?

Bedankt voor uw reactie.
K

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Schuppenzot
Berichten: 99

#2 , 24 jul 2016 22:55

Als je te laat betaald, kunnen er herinneringskosten volgen. Vaak doet men er niet helemaal moeilijk over door in de brief te stellen dat je er geen gevolg aan moet geven wanneer de betaling reeds is uitgevoerd. Maar dan nog...

Telefoontje naar klantendienst met vraag of je er nog rekening mee moet houden. Mijn ervaring is dat klantendiensten altijd wat "commerciële ruimte" hebben en de kost vaak schrappen.

TheJudge007
Berichten: 369

#3 , 24 jul 2016 23:15

Echter 1 to max. 2x tonen ze begrip. Dat word wel zorgvuldig bijgehouden die late betalers. Maar afgezien van dat als je een herinneringsbrief krijgt nadat je de betaling gedaan hebt, betaling na de vervaldatum wel te verstaan, worden die herinneringskosten bij de volgende faktuur gewoonlijk afgetrokken. Maar ook daar dient men er geen gewoonte van te maken.

Reclame

Kerethar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2016 14:12

Ik denk dat de teller na twaalf jaar op nul stond, ongeacht of ik de vorige maanden wel of niet op tijd betaald heb.
"Het was een keer teveel," aldus de servicemedewerker.

Bedankt voor jullie reactie!

Terug naar “Andere”