Besten,
Ik wist niet direct, welke rubriek, dus hier.
Ik woon, in een zeer afgelegen boerengemeente. min of meer, tegen dank en onwil.
Maar het probleem stelt er zich in, dat ik geen deftige telecommunicatie kan maken.
Ik heb alle 3 de gsm operatoren geprobeerd, en telefoneren, is in 90% van de gevallen, een ramp. soms lukt het, maar eerder een toeval, dan wat anders. Als het slecht en koud weer is, dan zeg ik tegen de mensen, een momentje, ik neem even mijn jas en paraplu, en ga even naar buiten. dan hoor ik zo van alle commentaren buiten.
Vanwege de boerengemeente, is hier enkel adsl, en heb ik dergelijke snelheid (
http://www.speedtest.net/result/5458563142.png ), hopelijk mag die link. Omdat het telefoonverkeer, dus via VOIP gaat, gaat dit over die snelheid. Als mijn computer(s) een download doe, ik iets synchroniseer, of er gebeurd een update, dan is bellen gewoon onmogelijk. In het beste geval, kan ik zeggen tegen de mensen, een momentje, ik onderbreek mij download even, of het andere. Wederom hoor ik weer van alle mogelijke commentaar. Ik heb "pech", dat ik zelf niet mag beslissen over mijn isp, en dat de koperpaar aanbieder, niet van plan is, hier iets aan te wijzigen, en iets anders nemen, kan ik dus niet.
Probeer dit anno 2016, maar eens uit te leggen, als ik dan wel eens kan bellen, en ze vragen om terug te bellen, dat ik zo goed of niet bereikbaar ben.
Kan dit zomaar eigenlijk? Bepaalden, die ik ken, gaan zelfs niet meer bellen, omdat het soms zo rampzalig is, dat we het gesprek moeten onderbreken.
Ben dan ook even bij een gsm operator geweest, en kreeg als reactie: je denkt toch niet, dat de provider een anderhalf miljoen euro gaat investeren in een zendmast, voor een handvol inwoners. Ons gsm probleem is al eens geweest, op radio 2 west Vlaanderen, en de gouverneur heeft zelfs al een officiële klacht gestuurd. Of er iets zal gebeuren, weet ik niet, maar als er iets gebeurd, dan zal dit wel enige tijd duren, eer de nodige vergunningen en etc in orde zijn.
Wie tips heeft, om een goede telefoonverbinding, of waar ik terecht kan met mijn klacht, zijn tips welkom.
alvast bedankt.