1/ ik ontvang een brief van een incassobureau met dreiging om binnen de 5 werkdagen een bedrag te voldoen dat ik totaal niet kan plaatsen (515€)
2/ Blijkt dat een internetprovider die factuur nooit naar mij heeft gestuurd, maar op 8 december aan een incasso overmaakt, terwijl de vervaldatum vd factuur pas 3 weken later is, nl op 28 december
Reden : laatste 2 factuurtjes met belachelijk klein bedrag (30€) waren door mij te laat betaald, wat ze als betaalverzuim zagen en dus blijkbaar op deze laatste factuur in onze overeenkomst ineens een incasso inschakelen
3/ bedrag dat incasso in de brief vermeldt en factuur komen niet overeen (515€ vs 465€)
4/ incasso geeft telefonisch toe dat ze het zelf ook raar vinden dat ze moeten optreden voor een factuur die pas over 3 weken vervaldatum heeft
5/ brieven blijven volgen van incasso met steeds fout bedrag (515€ en nadien 595€) en nooit een vermelding waarom (breakdown)
6/ op 9 januari vraagt de dossierbeheerder via email of ik nu de factuur wil voldoen (465€), ik antwoord dat ik dit bedrag vd factuur zal betalen en niet wat op hun biefwisseling staat, ik zend hen ook een betaalbewijs op 15 jan
7/ ik vraag hen tot 2 maal toe in een email of ze de betaling goed hebben ontvangen, echter zonder antwoord
7/ meer dan 2 weken later, op 2 febr, ontvang ik opnieuw een dreigbrief met nog steeds dat torenhoge bedrag van 595€
8/ waarschijnlijk hadden zij hun ontvangen betalingen vd afgelopen 2 weken nog niet in het systeem gezet, wel tof dat als je zomaar ingaat op hun schrijven dat je dus zomaar continu foute bedragen betaalt en NOOIT een uitleg waarom.
9/ ik verweer dat ik alles netjes betaald heb en dus niet begrijp waarom ik hen 595€ moet betalen.
10/ enkele dagen later een nieuwe brief met 131€ te betalen, het bedrag danst blijkbaar continu op en neer...
11/ Ik neem opnieuw telefonisch contact en niemand kan me vertellen wat die 131€ betekent en ook niet waarom men niet antwoordt op mijn mails
12/ Een week later ontvang ik vandaag een email met de dreiging om binnen de 5 werkdagen de 131€ te voldoen, want het zijn incassokosten
13/ grap is dat ik nu mijn oorspronkelijke factuur opnieuw heb opgedaan en merk dat de leverancier onterecht btw heeft gerekend (80€) tussen belgie en nederland : hun antwoord = factuur is aangepast, contacteer het incassobureau maar
Dit is gewoon 1 grote horror die mij al meer dan 2 maanden in de greep houdt
Mijn vraag is : kan dit allemaal zomaar?
Want nu moet ik dus van het incasso 80€ vorderen voor die onterecht gevorderde btw, die ik wslijk nooit zal terugkrijgen.
En wat doe ik met alle tijdverspil, zorgen, slapeloze nachten die ze me afgelopen 2 maanden onterecht bezorgd hebben? Ik heb een sterk gevoel van onrecht dat me hier is aangedaan.
Ik vraag me af of ik nu de dreiging eens kan omdraaien en hen een schadevergoeding eisen voor het horrorverhaal dat ik heb doorstaan, de wekelijkse dreigbrieven, de telefoontjes etc + de btw van 80€ die ik dien terug te krijgen