auto verkocht, koper betaalt, ingeschreven, maar komt hem niet ophalen

New beetle
Topic Starter

auto verkocht, koper betaalt, ingeschreven, maar komt hem niet ophalen

#1 , 05 jan 2016 16:41

In augustus 2015 heb ik een wagen verkocht, die nooit op mijn naam is ingeschreven geweest, omdat ik mij bedacht had.
Ik heb die wagen verkocht, koper heeft die volledig betaald en ingeschreven maar komt hem niet ophalen.
Ik kan de koper niet meer bereiken.
Ik heb besloten om hem terug te verkopen.
Maar de keuring kan mij geen inschrijvingsbewijs meer gegeven omdat hij al is ingeschreven.
Iemand die weet wat ik kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 jan 2016 17:21

U mag deze niet verkopen, het is uw eigendom niet meer!

sloeberken

#3 , 05 jan 2016 17:29

Tracht die koper op te sporen, of zijn familie. Je hebt toch zijn adres.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

New beetle
Topic Starter

#4 , 05 jan 2016 18:19

Koper is nergens te vinden, politie 2 maand geleden ingelicht, maar ze kunnen hem niet opsporen om die reden.
Ik betaal huur om die wagen in een garage te stellen, ben niet van plan omdat te blijven doen.

LeenW

#5 , 05 jan 2016 18:22

Alle begrip daarvoor, maar u kunt niet zomaar de auto verkopen, men kan u vervolgen voor heling.

Blaatpraat

#6 , 06 jan 2016 08:40

Zet de auto op de openbare weg.
Zonder nummerplaat mag dit normaal niet, maar het is uw auto niet meer.
Je zult zien: opeens zal de politie de eigenaar wel kunnen vinden.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#7 , 06 jan 2016 09:40

U kan in elk geval niet zomaar iets verkopen dat niet meer van u is; eventuele stallingskosten kunnen wel op de koper verhaald worden. ik zou voorzichtig zijn met hem op de openbare weg te plaatsen. Dan wordt hij gesleept en na x maand verkocht.

Er was een verkoop, indien de koper komt opdagen over enkele weken en u kan het goed niet leveren.....

Aangetekende brief met ingebrekestelling zenden naar het officiële adres van de koper en hem uitnodigen om prompt bezitting te komen nemen van zijn eigendom + de kosten van de bewaring uiteenzetten en verwittigen dat deze zullen aangerekend worden. Na een paar maand: naar de rechter met het dossier, betaling eisen van de stallingskosten en de zaak uiteenzetten. Dan naar de deurwaarder ermee voor betekening, beslag en verkoop. De overschot wordt dan in consignatie gehouden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”