Fitness abonnement

Anndew
Topic Starter

Fitness abonnement

#1 , 17 dec 2015 12:18

Reeds jaren heb ik een abonnement in fitnessclub x. Ik betaalde dit steeds contant voor 1 jaar. Jarenlang was er geen enkel probleem, ik ging minstens 2 keer per week naar de club. De laatste betaling gebeurde op 31.07.2015.
Om beroepsredenen zijn wij half november verhuisd naar Duitsland. Ik kan dus geen gebruik meer maken van mijn abonnement.
De zaakvoerder weigert het resterende deel terug te betalen. Ik heb het contract opgevraagd, waarin vermeld zou staan dat er geen terugbetaling mogelijk is. Volgens de zaakvoerder is er geen contract en heeft hij zelf beslist dat er niet wordt terugbetaald. Dit lijkt mij geen correcte regeling.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 17 dec 2015 12:26

En nu beslis je om het de zaak betaald te zetten. Je wil hen wat negatieve reclame gunnen.

sloeberken

#3 , 17 dec 2015 12:53

Forum reglement verbied van namen te vermelden. Vraag hun algemene voorwaarden op, of eventueel het contract via een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Anndew
Topic Starter

#4 , 17 dec 2015 18:40

Was niet mijn bedoeling om negatieve reclame te maken. Ben altijd zeer tevreden geweest.
Heb reeds verschillende keren hun contract opgevraagd maar niet gekregen. Volgens de zaakvoerder is er geen contract. Hij schrijft ook in een mail dat er niets in de overeenkomst over terugbetaling van cashabonnementen vermeld is. 'Het is een pure bedrijfsbeslissing dat er niet terugbetaald wordt'.

Het lijkt mij dat de 'spelregels' aangepast worden, op de manier dat het hen best uitkomt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 dec 2015 19:29

Als er geen geschreven abonnement is wat gaat u of de uitbater dan dook bewijzen?
Laat een van uw kennissen interesse tonen in de club en een contract vragen... pakt dat dan gewoon mee met de melding zal het thuis eens eerst lezen.

Langs de andere kant betaald u per jaar ... dus ik zou nu opzeggen ( nadat u eerst systeem hierboven hebt uitgevoerd) - men kan stellen dat contract jaarlijks opzegbaar is. Dus opzeggen tegen 31/7 ..

Jackrussell

#6 , 17 dec 2015 19:45

Dat contract is volgens mij maandelijks opzegbaar. Als je bv. nu opzet, dan ben je er per 1 februari vanaf. Als je dan bijvoorbeeld vanaf 1 juli hebt betaalt, moeten ze van 1 februari 2016 tot 30 juni 2016 terugbetalen.

Best stuur je ze een aangetekende brief met het vriendelijke, maar wel dringende verzoek om dat geld terug te betalen.

Terug naar “Andere”